Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa wschodnia w zagłębieniu? Na to już chyba nie ma szans

Lech Kamiński/archiwum
Most z drogami dojazdowymi to część trasy wschodniej. Teraz czas na budowę kolejnego odcinka - w kierunku Gdańska
Most z drogami dojazdowymi to część trasy wschodniej. Teraz czas na budowę kolejnego odcinka - w kierunku Gdańska Lech Kamiński/archiwum
Toruńscy radni wciąż mają wątpliwości do trasy wschodniej.

Wczoraj radni z komisji rozwoju, strategii miasta i gospodarki przestrzennej i członkowie miejskiej komisji urbanistyczno-architektonicznej spotkali się z projektantami trasy wschodniej z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Mogli zapoznać się z rozwiązaniami wypracowanymi w trakcie konsultacji społecznych dla budowy dalszego ciągu arterii - między pl. Daszyńskiego a Grudziądzką w Toruniu.

Czytaj także: Toruńscy radni: trasa wschodnia powinna biec w zagłębieniu

Mimo że projektanci, niezależni eksperci i projektanci wybrali już optymalny wariant - arteria ma biec na poziomie zero i będzie się zagłębiać za ul. Rydygiera i przejdzie tunelem pod torami tramwajowymi, Skłodowskiej-Curie i torowiskiem kolejowym - uczestnicy posiedzenia mieli wiele uwag, pytań i wątpliwości. Już w lutym radni PO i Czasu Gospodarzy opowiadali się za zagłębieniem trasy na wysokości działek PZWANN. Po to, aby nowa arteria nie była barierą komunikacyjną dla osiedla, dla pieszych i rowerzystów.

Stanisław Wroński z MKUA zwrócił uwagę na posiedzeniu na brak konsekwencji w przypadku projektu węzłów na trasie. Według niego zgrzytem jest brak bezkolizyjnego połączenia nowej drogi z ul. Rydygiera. - To nierównomiernością standardów, gdy mamy tunel pod pl. Daszyńskiego, planujemy kolejny pod linią kolejową, tramwajową i Skłodowskiej-Curie, a na wysokości Rydygiera będzie skrzyżowanie w poziomie jezdni - mówi Wroński.

- Wariant z zagłębieniem trasy najlepiej izoluje od hałasu i spalin os. PZWANN - twierdzi Maciej Cichowicz, radny CzM.

Jednak według projektantów zagłębienie trasy wiązałoby się z wieloma problemami technicznymi np. kosztowną przebudową sieci podziemnych, zbyt wysokim poziomem wód gruntowych, koniecznością rezerwacji większego terenu pod inwestycję, aby mogły powstać łącznice między zagłębieniem a ul. Rydygiera i wiązałoby się z wyburzeniem budynków przy Wschodniej.

BPBK pracuje nad projektem budowlanym. Złożyło też wniosek o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Już wiadomo, że będzie musiało opracować raport środowiskowy dla projektu. Jest szansa na zmianę przebiegu trasy? Wiele zależy od zapisów, jakie znajdą się w decyzji środowiskowej.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska