Dolna Wisła przepływa przez województwo kujawsko-pomorskie i pomorskie, którym najbardziej zależy na odrodzeniu żeglugi. Bo właśnie z portów morskich Gdańska i Gdyni można by transportować barkami ogromne ilości kontenerów w górę rzeki, odciążając kolej i drogi.
Pierwszy duży port należy zbudować w zakolu Wisły w okolicach Bydgoszczy i Solca Kujawskiego i w nim przeładowywać towary na pociągi i tiry. Taki port ze względu na swą funkcjonalność nazywa się multimodalnym.
Specjaliści najwyższej klasy z Bydgoszczy i Gdańska potwierdzili, że taka inwestycja ma sens, przy założeniu, że odbuduje się ostrogi wiślane. Ale znacznie lepszym rozwiązaniem będzie budowa kolejnych stopni wodnych poniżej funkcjonującego od roku 1970 we Włocławku.
Budowa zapór i hydroelektrowni, reaktywacja żeglugi przyniosą same korzyści. Każda złotówka zainwestowana w transport wodny daje od 4 do 6 złotych. Ta inwestycja da pracę tysiącom ludzi i zapewni rezerwuar wody w razie susz.
O tym wszystkim przeczytacie 13 maja w 12-stronicowym dodatku „Autostrada na Wiśle”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat
- Ile dać na komunię? Roksana Węgiel komentuje. Wspomniała o kopertach pieniędzy
- Skrzynecka WYLECI z "TTBZ"?! Mamy sensacyjne przecieki: "NIKT JEJ TAM NIE CHCE"