Rower pod dachem, czyli luksus cyklisty

    Rower pod dachem, czyli luksus cyklisty

    MAŁGORZATA GOŹDZIALSKA

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Wiele stanowisk postojowych dla rowerów  wygląda we Włocławku właśnie tak...

    Wiele stanowisk postojowych dla rowerów wygląda we Włocławku właśnie tak... ©Fot. Wojciech Alabrudziński

    We Włocławku jest już ponad 30 kilometrów ścieżek rowerowych, a ma być w sumie 80 km. Brak jednak stanowisk postojowych dla rowerów, o parkingach dla jednośladów nie wspominając.
    Wiele stanowisk postojowych dla rowerów  wygląda we Włocławku właśnie tak...

    Wiele stanowisk postojowych dla rowerów wygląda we Włocławku właśnie tak... ©Fot. Wojciech Alabrudziński

         31 lipca nastąpi otwarcie ofert na budowę kolejnej ścieżki rowerowej we Włocławku. Powstanie prawie kilometrowa trasa od ul. Kruszyńskiej do Wiejskiej. W sumie będzie więc już ponad 30 km specjalnych dróg dla jednośladów. Miejski Zarząd Dróg ma w tym zakresie ambitne zamierzenia i zapowiada, że zaplanował sieć ścieżek rowerowych o łącznej długości 80 km.
         Po Włocławku jeździ
         coraz więcej rowerzystów, nie tylko wiosną i latem. I coraz głośniej sygnalizują - także w telefonach do naszej redakcji, że w mieście brakuje stanowisk postojowych dla rowerów, nie mówiąc już o takim "luksusie" jak rowerowe parkingi.
         W wielu miastach zadaszone parkingi rowerowe wybudowano przy dworcach kolejowych i autobusowych. We Włocławku o takiej infrastrukturze cykliści mogą jak na razie tylko pomarzyć. W opracowanej pod kierunkiem prof. Tomasza Szczuraszka "Koncepcji rozwoju sieci drogowej Włocławka" mówi się o konieczności budowy takich parkingów. Nie tylko zresztą przy dworcu, ale także przy szkołach, zakładach pracy, szpitalach, budynkach administracji państwowej.
         Przydałoby się także
         wyposażanie autobusów komunikacji miejskiej w specjalne bagażniki dla rowerów. Na razie jednak to tylko pobożne życzenia. Na dodatkową infrastrukturę drogową miasto nie ma pieniędzy. Piotr Kosseda, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, mówi wprost: - Są ważniejsze potrzeby niż budowa parkingów rowerowych.
         Jeśli jednak ceny benzyny będą rosły w takim tempie jak teraz, kto wie, czy ścieżki rowerowe nie będą równie zatłoczone, jak jezdnie. A wtedy budowa parkingów rowerowych lub przynajmniej stanowisk postojowych stanie się koniecznością. Na razie takie miejsca są przy wszystkich włocławskich hipermarketach. I są wykorzystywane. Takich miejsc, gdzie można pozostawić rower, próżno szukać w rejonie miejskich targowisk.
         

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem