Żeby miasto się nie zakorkowało

    Żeby miasto się nie zakorkowało

    MAŁGORZATA GOŹDZIALSKA

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Ulica Kapituna jest jedną z najbardziej  zatłoczonych arterii we Włocławku

    Ulica Kapituna jest jedną z najbardziej zatłoczonych arterii we Włocławku ©Wojciech Alabrudziński

    Jest już gotowa koncepcja rozwoju sieci drogowej Włocławka do 2025 roku. Zakłada ona m.in. budowę kolejnego odcinka alei Królowej Jadwigi, przeprawy przez Wisłę i trasy tranzytowej wzdłuż lasu za rondem Falbanka.
    Ulica Kapituna jest jedną z najbardziej  zatłoczonych arterii we Włocławku

    Ulica Kapituna jest jedną z najbardziej zatłoczonych arterii we Włocławku ©Wojciech Alabrudziński

    Jak powinna się rozwijać sieć drogowa we Włocławku, które inwestycje są niezbędne, żeby ruch w mieście


    nie został sparaliżowany


    - na te i inne pytania daje odpowiedź koncepcja opracowana na zlecenie Urzędu Miasta przez zespół prof. Tomasza Szczuraszka z Akademii Techniczno-Rolniczej w Bygdoszczy.


    Wskazuje ona m.in. na konieczność budowy kolejnego odcinka alei Królowej Jadwigi, łączącego osiedle Południe z Zazamczem. Autorzy koncepcji twierdzą, że powinna to być droga wewnętrzna, przebiegająca przez osiedle Południe.


    Zespół prof. Szczuraszka proponuje także wyprowadzenie z ulic: Okrzei i Toruńskiej ruchu tranzytowego i


    zbudowanie wzdłuż lasu


    za rondem Falbanka trasy tranzytowej, która rozpoczynałaby się za Anwilem i łączyłaby się z ulicą Chopina poprzez rondo Falbanka, ulicę Kruszyńską i aleję Królowej Jadwigi. Sugerowana jest także budowa kolejnej przeprawy przez Wisłę, która przejęłaby ruch podążający w kierunku Lipna.


    Autorzy koncepcji wskazują tu na dwie lokalizacje do wyboru - pierwsza to okolice Krzywej Góry, druga - to teren przy Spółdzielni Inwalidów.


    Opracowanie wskazuje także na konieczność przebudowy ulicy Kapitulnej. Chodzi tutaj o utworzenie dwóch jedni. Autorzy koncepcji uważają, że aleja Jana Pawła II


    powinna być poszerzona o drugą nitkę


    W przypadku budowy trasy tranzytowej zalecana jest także budowa mostu przez Zgłowiączkę w okolicy Liska. Zespół pod kierownictwem prof. Szczuraszka widzi także potrzebę modernizacji kilkunastu włocławskich skrzyżowań oraz rozbudowy sieci ścieżek rowerowych.


    Jak powiedział nam Wiesław Gruda, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta, koncepcja rozwoju sieci drogowej Włocławka do 2025 roku była już konsultowana z Miejskim Zarządem Dróg i Wydziałem Architektury. - Większych uwag nie było - mówi naczelnik Gruda. Ostatecznie jednak to Rada Miasta zdecyduje, jakie inwestycje drogowe będą w mieście realizowane, kiedy i w jakiej kolejności.


    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Dzieciaki gotują na Święta

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem