Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Flexi Form Day w Toruniu. W internecie trwa rewolucja. Dołącz do niej! [zapis transmisji na żywo]

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Flexi Form Day w Toruniu.
Flexi Form Day w Toruniu. Jacek Smarz
Namawiali do tego wczoraj prelegenci Flexi Form Day - konferencji poświęconej wykorzystaniu narzędzi internetowych w biznesie.

Flexi Form Day zorganizowała w toruńskim hotelu Copernicus Polska Press w Bydgoszczy, czyli wydawca "Gazety Pomorskiej". Zdecydowana większość uczestników konferencji zna naszą gazetę z wydań papierowych, ale także internetowych, w tym kierowanych bezpośrednio do biznesu.

Tomasz Krawczyk dyrektor rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupy przekonuje, że żyjemy w ciekawych czasach, w których nastąpiło nieprawdopodobne przyspieszenie technologii elektronicznej, także w mediach. Gwałtownie rośnie dostęp gospodarstw domowych, zatem zwykłego Kowalskiego, do internetu - korzysta z niego już 78 proc. z nas. Zaś 61 proc. Polaków korzysta z telefonu komórkowego.

- Przez smartfony korzystamy już z treści wideo. Rosną wydatki firm na reklamę internetową, która prześciga tradycyjne formy reklamowania się - mówi Krawczyk. - Ale nie każdy wie, że reklama powinna zainteresować odbiorcę w 5 sekund. To my - twórcy strony internetowej - musimy zainteresować jej użytkownika, musimy do niego dotrzeć, przekonać do siebie, do naszego produktu. W przekazie wideo warto szukać ciekawych tematów, bohaterów.

Bardzo bogate firmy wykorzystują w reklamie wideo takie znakomitości jak Chuck Norris czy Jean-Claude Van Damme. Ale koszty zwykłych produkcji wciąż maleją, co potwierdza także Marek Ciesielski, prezes oddziału Polska Press Bydgoszcz.
Zatem rola wideomarketingu rośnie. Specjaliści spodziewają się, że w przyszłym roku ta forma reklamy będzie już niezwykle popularna.

Proste produkcje wideo można tworzyć także własnym sumptem, wykorzystując zwykłego smartfona, jego oprogramowanie, wzbogacając obraz na przykład dzięki wykorzystaniu niedrogiego drona. Bardzo dobre wrażenie robią filmiki wideo kręcone w formacie 360 stopni. Można eksperymentować, popisywać się pomysłowością, być częścią tej rewolucji.

Grzegorz Zajączkowski, regionalny kierownik produktu on-line Polska Press Bydgoszcz, zauważa że biznesmeni już dobrze radzą sobie z wykorzystaniem internetu: tworzą swoje strony, blogi w socialmediach. Jednak, aby zrobić to jeszcze lepiej, potrzebne jest wsparcie profesjonalistów. Można więc zapytać o to w Polska Press Bydgoszcz.

Reklamy czy kampanie można zrobić w internecie oglądanym potem na ekranie komputera (laptopa), a także na urządzenia mobilne. Mogą to być także sms-y przypominające o jakimś ważnym, bądź całkiem banalnym wydarzeniu, zaproszenia do wstąpienia do restauracji na smaczny posiłek. Możliwości jest mnóstwo.

- Już niedługo 80 procent wszystkich treści reklamowych będzie robionych w wersji wideo - przekonuje Zajączkowski. - Na ten krok nie warto czekać 5 lat, bo rewolucja trwa i niezwykle szybko zmienia świat.

Paweł Bilczyński, współpracownik i ekspert Google, stwierdza, że formy dotarcia firmy do klientów są bardzo różne. Jego zdaniem każdy biznesmen powinien zastanowić się jaką formę wybrać i do jakiej grupy odbiorców chce dotrzeć. Powinien dokładnie zdefiniować sobie kanał jakim chce dotrzeć do klienta.

- Przy czym nie zawsze jest tak, że skoro znajomy zrobił to i działa, to my osiągniemy sukces w takim sam sposób - przekonuje ekspert. - Trzeba na to poświęcić trochę czasu, dobrze sprawę przemyśleć.

Strona internetowa musi być odpowiednio przygotowana, czytelna, przejrzysta, musi w kilka sekund przyciągnąć wzrok i zatrzymać na dłużej. Przykładem jest strona zakładu fryzjerskiego ze zdjęciem ładnej kobiecej fryzury, która od razu informuje z jakim "produktem" mamy do czynienia.

- Na konferencje przyjechałyśmy, aby się zainspirować, zobaczyć co nowego oferuje technologia - mówią reporterowi "Pomorskiej" Agnieszka Brzyska i Emilia Rębas - Gładziejewska z Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy. - W codziennej pracy korzystamy z wielu narzędzi internetowych, prowadzimy 15 profili na Facebooku. To, co , zobaczyliśmy dziś, zapewne wykorzystamy w komunikacji z naszymi odbiorcami. Zwróciłyśmy uwagę na jedną z wideoaplikacji. Bardzo ciekawa, za pomocą której można samemu, niemal profesjonalne kręcić filmy. To można wykorzystać od razu.

Agnieszka Łukaszewska z Biura Nieruchomości LCM w Toruniu potwierdza, że na konferencji zdobyła dużo przydatnych informacji.

- Jesteśmy w internecie, mamy swoją stronę, fanpage-a i raczkującego bloga. Wiedzieliśmy że materiały multimedialne mają szeroki zasięg, ale nie że aż taki. Wykorzystamy tę wiedzę - zapewnia pani Agnieszka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska