Woda na Warszawskiej najszybciej za rok

    Woda na Warszawskiej najszybciej za rok

    Adrianna Ośmiałowska

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Rypinianie czekają, kiedy ruszy - zapowiadana od dawna - przebudowa drogi wojewódzkiej z Brodnicy do Sierpca. Dla mieszkańców ulicy Warszawskiej oznacza ona podłączenie w końcu do wodociągu i kanalizacji. Prace powinny zacząć się w przyszłym roku.

    W Rypinie roboty obejmą ulice Piłsudskiego i Warszawską. Będą prowadzone, o ile Zarządowi Dróg Wojewódzkich uda uzyskać się unijne dofinansowanie do inwestycji.


    Co zyska nasze miasto? Nowe nawierzchnie asfaltowe, wymianę chodników z betonowych płyt, równoległe miejsca do parkowania przy ulicy Piłsudskiego (na odcinku od ronda do ul. Garncarskiej) oraz przy ul. Warszawskiej (naprzeciw ratusza).


    Modernizacja czeka dwa skrzyżowania.

    Ze względu na dojazd do cmentarza komunalnego w Starorypinie, przebudowane zostanie skrzyżowanie drogi wojewódzkiej z ul. Mleczarską - pojawi się lewoskręt w tą ulicę. Zmieni się też niebezpieczne skrzyżowanie ulic: Młyńskiej, Warszawskiej i Spokojnej. Zniknie wysepka między nimi. Pojawi się za to lewoskręt w ulicę Młyńską oraz prosty przejazd przez ul. Warszawską z ul. Młyńskiej w ul. Spokojną.


    Nie ma nic za darmo


    Miasto będzie miało swój udział w przebudowie ul. Warszawskiej. - Mamy za zadanie zrobić na własny koszt kanalizację deszczową - mówi wiceburmistrz Tomasz Kosiński. - Opracowujemy już projekt na te roboty. Obejmą one również wykonanie na tym odcinku długo oczekiwanej kanalizacji sanitarnej i wodociągu.


    Przy ul. Warszawskiej po obu stronach do wysokości ul. Konopnickiej zrobiony będzie chodnik. Dalej, po jednej tylko stronie, poprowadzi do posesji z numerem 122.


    Okrągłe kontrowersje


    Między ratuszem a ZDW trwa korespondencja na temat przebudowy ronda na Placu Sienkiewicza. Władze miasta chcą pozostawienia go takim, jakie jest. Projektanci wojewódzcy twierdzą natomiast, że tak się nie da, bo to niezgodne z przepisami.


    - Przedstawione nam do zaopiniowania rozwiązania przewidują wprowadzenie jednego pasa ruchu w dojazach do ronda od strony Placu Sienkiewicza i ulicy Warszawskiej - tłumaczy wiceburmistrz Kosiński. - Autorzy opracowania, firma Lafrenz Polska twierdzą, że ograniczenie liczby pasów do jednego na wlotach i wylotach z ronda jest zgodne z przepisami. Z kolei zaprojektowanie ronda o dwóch pasach ruchu nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca.


    Po konsultacji projektu z komisją porządku publicznego, handlu i usług Rady Miasta burmistrz Krzysztof Maciejewski zaopiniował go negatywnie. Dlatego że spowodowałoby zmniejszenie przepustowości ronda i w konsekwencji korki na dojazdach od strony ulicy Warszawskiej i Plac Sienkiewicza.


    - Prace nad projektem wciąż trwają i mamy nadzieję, że znajdzie się rozwiązanie satysfakcjonujące zarówno naszych mieszkańców, jak i ZDW - mówi Kosiński.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem