Bądź czujny jak konsument

    Bądź czujny jak konsument

    Bogdan Dondajewski

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    W różnych częściach miasta pojawiły się  charakterystyczne tablice reklamowe

    W różnych częściach miasta pojawiły się charakterystyczne tablice reklamowe ©Jarosław Pruss

    Ruszyła ogólnopolska akcja uświadamiania kon- sumentów pt. "Nie daj się oskubać". Powiatowy Rzecznik Konsumentów dowiedział się o niej od nas.
    W różnych częściach miasta pojawiły się  charakterystyczne tablice reklamowe

    W różnych częściach miasta pojawiły się charakterystyczne tablice reklamowe ©Jarosław Pruss

         Pan Adam od blisko pół roku nie może wyegzekwować od nieuczciwego kontrahenta naprawy usterki w zakupionych oknach. Zdesperowany zawitał do biura rzecznika konsumentów.
         - Facet, z którym podpisałem umowę ciągle obiecuje, że okna naprawi, ale jak przychodzi co do czego, to nagle zmienia termin,
         - Oni nam pomagają
         
    Powiatowy Rzecznik Konsumentów - dla mieszkańców powiatu bydgoskiego
         pn., śr. 9-15, wt. 8-16, tel. 349-74-47
         - Miejski Rzecznik Konsumentów - dla mieszkańców Bydgoszczy
         pn., śr., czw. 8-16, wt. 8-18, pt. 8-14, tel. 328-84-28, 328-88-75
         -Klub Federacji Konsumentów - dla wszystkich
         wt. 13-15, śr., czw. 13-14, pt. 12-15,
         tel. 322-52-01
         albo się wykręca - mówi zdenerwowany. Wczoraj przyszedł do powiatowego rzecznika konsumentów, bo jak twierdzi "nie ma już sił".
         Interwencja pomaga
         
    - Pokrzywdzeni często proszą o pomoc w wymuszeniu realizacji wcześniej zawartej umowy. Taka forma nacisku sprawia, że często dochodzi do polubownego rozwiązania sporu. Ludzie chcą też wiedzieć, jak reklamować towary oraz usługi i czy można zwrócić zakupiony towar - wylicza Romuald Radomski, powiatowy rzecznik konsumentów.
         Akcja w całym kraju
         
    Dzisiaj Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna w całym kraju akcję mającą na celu zwiększenie świadomości praw konsumentów. - Za pomocą plakatów chcemy wypromować instytucje powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, zwłaszcza przed zbliżającym się okresem świątecznych zakupów - mówi Rafał Gawłowski z biura prasowego UOKiK w Warszawie. W Bydgoszczy już pojawiły się bannery.
         Nie wie, ale się dowie
         
    - Nic o akcji nie wiem - powiedział krótko Romuald Radomski, zaraz jednak dodał, że jego biuro i tak pomaga wszystkim pokrzywdzonym bez względu na prowadzone akcje. Obiecał też sprawdzić nasze "doniesienia".
         

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Dzieciaki gotują na Święta

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem

    Wiadomości z Bydgoszczy