Rzecznik nie próżnował

    Rzecznik nie próżnował

    Paweł Kędzia

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Powiatowy rzecznik praw konsumentów podsumował miniony rok swojej działalności. Najczęściej zajmował się wadliwym obuwiem.

    W minionym roku Marcin Pawlak, powiatowy rzecznik praw konsumentów, zarejestrował 208 interesantów, ale to nie wszyscy.


    Wielu ludziom wystarczyło podpowiedzieć w jaki sposób sami mogą rozwiązać problem. - Gdybym rejestrował każdego konsumenta i każdą udzieloną telefoniczne poradę, jestem przekonany, że byłoby w rejestrze powyżej tysiąca pozycji - wyjaśnia urzędnik.


    W ubiegłym roku Marcin Pawlak najczęściej zajmował się wadliwym obuwiem i reklamacjami związanymi z montażem okien.


    Interwencje w tych sprawach stanowią łącznie 100 z 208 zarejestrowanych. O wielu z nich pisaliśmy na łamach "Pomorskiej", przestrzegając pozostałych mieszkańców przed nieuczciwymi praktykami rozmaitych firm i przedsiębiorstw.


    Przypomnijmy, że we współpracy z Marcinem Pawlakiem doprowadziliśmy do zrównania cen biletów komunikacji miejskiej kupowanych w autobusach i kioskach.


    Generalnie wnioski ze wszystkich spraw są druzgodzące - ludzie nie czytają dokumentów i składają podpisy na byle świstku, który podrzuca im przedsiębiorca. W takich przypadkach rzecznik jest bezradny.


    - Po sprawach, o których piszecie, wiele przedsiębiorców zwraca się do mnie z prośbą o porady, interpretacje ustaw, żeby zachować się w porządku w stosunku do klientów - zwraca uwagę Marcin Pawlak.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem

    1 3 4 5 ... 20 »