Kosztem pieszych

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Piesi będą musieli korzystać z chodnika po  drugiej stronie ulicy.

    Piesi będą musieli korzystać z chodnika po drugiej stronie ulicy. ©PaweŁ Kędzia

    Rozpoczął się najważniejszy etap modernizacji skrzyżowań w śródmieściu - poszerzenie Czwartaków.
    Piesi będą musieli korzystać z chodnika po  drugiej stronie ulicy.

    Piesi będą musieli korzystać z chodnika po drugiej stronie ulicy. ©PaweŁ Kędzia

         Niedawno robotnicy zeszli z ul. Piwnej. Poszerzyli ją, położyli nową nawierzchnię.
         Natomiast już wczoraj z rana pracownicy Przedsiębiorstwa Drogowo-Budowalnego, brodnickiego Zakładu Energetycznego oraz ciężki sprzęt budowlany pojawili się na chodniku przy ul. Czwartaków - od strony Zespołu Szkół Zawodowych, który został zamknięty dla pieszych. Zniknęły płytki chodnikowe. Związane jest to z przebudową układu komunikacyjnego.
         Obecnie rozpoczęła się chyba najważniejsza część inwestycji - poszerzenie ulicy Czwartaków, najsłabszego ogniwa brodnickiej komunikacji.
         Jak wykazały zeszłoroczne badania ruchu przeprowadzone przez studentów Katedry Budownictwa Drogowego Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy prędkość pojazdów na ulicy Czwartaków w godzinach szczytu wynosi 6 km/h. Spowodowane jest to małą przepustowością wspomnianej ulicy oraz natężeniem ruchu na przejściach dla pieszych. Zapadła decyzja o jej poszerzeniu.
         Początkowo w projekcie "Ochrona zabytków miasta Brodnicy. Optymalizacja systemu komunikacyjnego" teren pod dodatkowy pas na Czwartaków miasto miało kupić od mleczarni "Bromilk". Niestety, transakcja nie doszła do skutku (pisaliśmy o tym szeroko w publikacji z 3 września "Zsiadły projekt"). W związku z tym powrócono do poprzednich planów - likwidacji chodnika przy Zespole Szkół Zawodowych, żeby kosztem pieszych utworzyć dodatkowy pas ruchu. W ten sposób powstanie jeden pas do jazdy w lewo i dwa do jazdy w prawo.
         Miasto zapewnia, że prace na jezdniach będą prowadzone nocą, żeby w najmniejszym stopniu utrudniać ruch. W ciągu dnia robotnicy wykonywać mają niezbędne prace na wysepkach.
         Nowa organizacja ruchu wprowadzona ma być w połowie listopada. Przypomnijmy: samochody osobowe będą mogły jechać z 3 Maja w Piwną. Tam, z poszczególnych pasów, jazda w lewo - do miasta, bądź w prawo - w kierunku Lidzbarskiej. Ul. Mazurska będzie dwukierunkową na odcinku od Piwnej do skrzyżowania z Lidzbarską. Samochody ciężarowe pojadą starą trasą, przez ul. Czwartaków. Tam skręt w lewo, a potem w Lidzbarską albo w prawo i jazda Podgórną, 18 Stycznia lub jednokierunkową Piaski.
         Nie będzie możliwości skrętu z 18 Stycznia w Podgórną, o czym niedawno pisaliśmy. Z kolei na 18 Stycznia - w okolicach stacji paliw - lewym pasem dojedziemy wyłącznie do centrum, prawym skręcimy w Lidzbarską.
         Inwestycję wyceniono na ponad 4 mln złotych, jednak miasto pozyskało na ten cel prawie 3 mln złotych unijnej dotacji.
         Paweł Kędzia

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Dzieciaki gotują na Święta

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem

    1 3 4 5 ... 20 »