Bez wstydu

    (iga)

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Od 13 do 40 punktów uzyskali w sprawdzianie szóstoklasistów uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1.
         Do sprawdzianu przystąpiło 108 uczniów, z czego 20 pisało test dla osób z dyslekcją rozwojową. Test sprawdzał umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania, korzystania z informacji, wykorzystania wiedzy w praktyce. W województwie kujawsko-pomorskim wypadł marnie, ale nie wszędzie jednakowo. - Nie musimy się wstydzić. Nasi uczniowie osiągnęli lepszy wynik niż wynosi średnia powiatowa i wojewódzka - mówi dyrektor Elżbieta Baryza .
         Średni wynik szkoły to 32 punkty, w powiecie aleksandrowskim - 29,07, w województwie kujawsko-pomorskim - 29,03. Rada Pedagogiczna SP 1 podsumowała wyniki i przeanalizowała umiejętności uczniów Rekordzistami okazało się troje szóstoklasistów: Julita Grabowska z kl. VIa, Małgorzata Gronkowska z kl. VIc i Patryk Piotrowski z kl. VI d, którzy zdobyli po 40 pkt (maksimum). Aż dwanaścioro uczniów miało o jeden punkt mniej. Różnica między najgorszym a najlepszym wynikiem wyniosła w tym roku 27 pkt, w ubiegłym roku - 36 pkt.
         - Nasi uczniowie potrafią czytać teksty ze zrozumieniem, podawać prawidłowy układ wydarzeń w tekście, wykorzystać w praktyce wiedzę o programach komputerowych, czytać z tabeli danych i z planu miasta, odczytywać współrzędne geograficzne i legendy map oraz wypowiedzieć się krótko na zadany temat. To mocne strony - wymienia dyr. Baryza. Są i słabe, na które zarówno nauczyciele, jak i uczniowie muszą zwócić uwagę. Należą do nich: znajdowanie osi symetrii fugur geometrycznych, rozwiązywanie zadań tekstowych, określanie rodzaju figur geometrycznych, przekształcanie jednostek związanych z czasem, czytanie ze zrozumieniem tekstu informatycznego. Marnie wychodzi też dłuższa wypowiedź na zadany temat i czytanie artykułu hasłowego.
         Sprawdzian pokazał, że uczniowie "jedynki" lepiej niż przed rokiem czytają, korzystają z informacji i wykorzystują wiedzę w praktyce, natomiast słabiej niż w ubiegłorocznym sprawdzianie wypadło pisanie.
         - Wyniki sprawdzianu powinny być wskazówką dla uczniów klas młodszych i ich nauczycieli. Widać, że liczy się wiedza i logiczne myślenie - podkreśla dyr. Baryza.
         

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Gminy w Kujawsko-Pomorskiem

    1 3 4 5 ... 8 »