MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Są błędy w nowych rozkładach PKP

Anna Walczak
Anna Walczak
Wybierasz się w podróż koleją? Jeśli sprawdziłeś godzinę odjazdu na stronie internetowej PKP lub dzwoniłeś na infolinię - na dworcu możesz się zdziwić.

www.pomorska.pl/torun

Więcej informacji z Torunia znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/torun

- Żenujące! Tak to trzeba nazwać! - denerwuje się pan Andrzej. Dlaczego? Od 1 września obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Niestety, nie uwzględniono w nim wszystkich zmian spowodowanych remontami na trasach Toruń - Grudziądz i Toruń - Bydgoszcz. Podróżni są zbulwersowani.

- Jak tak można ludzi nie szanować? - oburza się pani Teresa, czekająca na Dworcu Wschodnim na pociąg do Grudziądza. - Miałam jechać o 18:48, a okazuje się, że odjazd planowany jest na 19:07. Gdybym wcześniej wiedziała o zmianach, nie marzłabym tak długo na peronie. Na stronie internetowej PKP nie znalazłam jednak żadnej informacji na ten tema! Współczuję osobom, które mają przesiadkę.

Internet, infolinia - wszędzie rozbieżności

Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, rozkład zamieszczony na stronie PKP nie uwzględnia przesunięć. Podane są błędne godziny odjazdów części pociągów. Dzwoniąc na infolinię PKP również otrzymamy mylne informacje. A kosztuje nas to 1,28 zł za minutę połączenia!

- To skandal! - mówi zirytowany pan Michał z Jakubskiego, którego spotkaliśmy na dworcu Toruń Wschodni. - Nie pierwszy raz się to zdarza! Już w połowie lipca rozkłady nie zgadzały się z rzeczywistością. Taki chaos w PKP to nie nowość. Ktoś powinien wreszcie zrobić z tym porządek!

Ogłoszenie - widmo

Nawet będąc już na dworcu, można się pogubić. Wywieszony grafik odjazdów na Dworcu Wschodnim nie zawiera poprawek. Dopiero zadając pytanie w kasie dowiadujemy się, że gdzieś wisi ogłoszenie o zmianach.

- Kartka? Jaka kartka? - dziwi się pan Artur, podróżujący do Chełmży. - Przy rozkładzie jazdy niczego takiego nie widziałem. Zresztą, nie tylko ja. Proszę spojrzeć, ilu podróżnych czeka na peronie. Nikt nie wie, o co chodzi! Skoro na nowym rozkładzie nie naniesiono zmian, to ja rozumiem, że takich zmian nie ma.

- To nie nasz temat - dowiadujemy się w biurze Dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Bydgoszczy, skąd odesłano nas do przewoźników. Błędy dotyczą między innymi kursów obsługiwanych przez Arrivę.

Jednak na stronie tej spółki bez trudu znajdziemy informację o modernizacjach oraz prawidłowy rozkład. Dlaczego zmiany nie są uwzględnione w rozkładach PKP?

Odbijają piłeczkę

Paweł Pleśniar z Arrivy przyznaje, że problem istnieje od kilku miesięcy: - Otrzymujemy takie sygnały. System informacji internetowej PKP obsługuje Telekomunikacja Kolejowa, która obecnie samodzielne pobiera rozkłady jazdy z centralnej bazy danych. Prosiliśmy już spółkę o rzetelne przyłożenie się do tego, by informacje dla pasażerów były właściwe. Podejmiemy kolejne próby, aby te połączenia jak najszybciej zostały zaktualizowane.

- Rozkład jazdy uzupełniamy według danych od przewoźnika - wyjaśnia Ewa Poślednik z Telekomunikacji Kolejowej. - Ostatnie uaktualnienie od Arrivy mamy z 10 sierpnia, które obowiązywało do 31 sierpnia. Nie dostaliśmy jeszcze nowych informacji.

Kiedy więc możemy się spodziewać poprawek? - Bazujemy na zgłoszeniach od przewoźnika i musimy czekać na przesłanie prawidłowych godzin odjazdów przez Arrivę - odpowiada Poślednik. - Do momentu ich otrzymania, niestety nie możemy wprowadzić żadnych zmian w rozkładach.

Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska