MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga. Portale społecznościowe mogą zrujnować twoją karierę

Anna Niedzielska / NTO
fot. loga ze stron portali
Czy wiesz, że co setny pracodawca w Polsce zagląda na portale społecznościowe, na których zarejestrowani są jego pracownicy. Powód???

To prosty sposób, żeby sprawdzić co załoga firmy robi w czasie wolnym i czy nie psuje wizerunku przedsiębiorstwa - podaje Strefa Biznesu NTO.

Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.

Przedsiębiorcy, pytani o główną przyczynę wprowadzenia wykorzystywania portali społecznościowych, wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności pracy (55 procent), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45 procent) i ochrony przed utratą renomy (27 procent).

Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale, jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldenline - nastawione na przedstawianie swoich zajęć zawodowych, kariery i doświadczenia.

Serwisy dają specjalistom jednej branży możliwość kontaktowania się, a dodatkowo są skutecznym narzędziem budującym wizerunek i zaangażowanie w sprawy zawodowe.

- Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy - zauważa Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska, która opublikowała raport "Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców".

- Trudno się dziwić pracodawcom, że sięgają po takie narzędzia chcąc zebrać jak największą ilość informacji o swoich pracownikach. Trudno ich też winić za wykorzystywanie informacji, które przecież sami przekazujemy do przestrzeni publicznej. To raczej potencjalny pracownik powinien się zastanowić co i na jakim portalu na swój temat wypisuje - mówi Waldemar Bartosz.

- Z drugiej strony dobrze założone profile na Goldenline czy Facebook mogą pomóc w znalezieniu lepszej pracy. Wszystko zależy od tego, jak się na nich przedstawiamy, czyli od nas samych.

Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników, ale agencje pośrednictwa pracy na razie nie muszą z nich korzystać.

Źródło: Prowadzisz portale społecznościowe? One mogą zrujnować twoją karierę - www.strefabiznesu.nto.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska