Szkoła podstawowa nr 1 w Rypinie ma średnią 27,3 pkt., SP nr 3 - 24 pkt.
- Mam słaby rocznik - przyznaje dyrektor SP 3 Marzena Mańkowska. - Trzeba przyznać, że rozbieżność w poszczególnych klasach też była duża: od 32 do 18 pkt. Ogólny wynik jest nienajlepszy, wynika to poniekąd z niechęci uczniów do udziału w zajęciach wyrównawczych. Rodzice też ich do tego nie dopingują i takie są potem efekty.
Od lat świetnymi wynikami może pochwalić się mała wiejska podstawówka w Ugoszczu (gmina Brzuze). W ub. r. 29,2 pkt., a w tym - 28,72 pkt.
- To sukces wewnątrzszkolny - podkreśla dyrektor Mirosław Zabłocki. - Od najmłodszych lat prowadzimy badania kompetencyjne, stosując testy autoryzowane przez Instytut Badań Kompetencji. Dzięki temu wiemy, co sprawia uczniom kłopoty w pionie czytania, pisania, korzystania z informacji oraz wiedzy praktycznej i możemy w porę temu zaradzić.
W placówce działa zespół dydaktyczny nauczycieli, który organizuje pracę z uczniami. Prowadzone są też zajęcia wyrównawcze. Z tego względu, że do szkoły chodzą dzieci głównie z biednych rodzin, każde dostaje mleko na śniadanie i zupę z wkładką na obiad. Mimo trudności finansowych większości rodzin, dzięki dobrym kontaktom pedagogów z nimi, nie zdarza się, by któryś z uczniów nie miał podręczników.
- To wszystko daje pozytywne efekty - podkreśla dyr Zabłocki.
Powiat golubsko-dobrzyński uzyskał średni wynik 23,14 punkta. Bardzo dobrze, bo powyżej średniej powiatowej, wojewódzkiej (23,99), krajowej (25,3) i okręgowej (24,31) wypadła szkoła w Zbójnie. Jej uczniowie średnio mieli po 26,23 punkta. Jako jedna z nielicznych szkół wypadła lepiej niż przed rokiem:
- U nas wyniki sukcesywnie są co raz lepsze. To zasługa dużego zaangażowania rady pedagogicznej oraz oczywiście naszych uczniów. Po każdym egzaminie przygotowujemy szczegółową analizę. Jest ona wskazówką do dalszej pracy - mówi dyrektor Tadeusz Lewandowski.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Golubiu-Dobrzyniu wyniki były gorsze niż przed rokiem. Tegoroczna średnia wyniosła 21,77 punkta i była o prawie 7,5 niższa od zeszłorocznej.
- Nie potrafię jednoznacznie powiedzieć skąd takie rozbieżności. Faktem jest, że średnie są gorsze w większości szkół, powiatów, województw, a także w skali kraju. Może to po prostu wina trudniejszego testu - mówi wicedyrektor SP nr 2 Jan Peszyński.
Golubska "jedynka" wyników jeszcze nie otrzymała. Jeżeli dziś listonosz ich nie przyniesie, dyrektor Jan Skibiński zamierza interweniować w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
Ci, którzy wyniki otrzymali są w trakcie opracowywania szczegółowych analiz. Ze wstępnych ustaleń wynika, że najlepiej zostały opanowane przez uczniów umiejętności z kategorii czytanie. Umiarkowanie trudne były zadania sprawdzające umiejętności pisania rozumowania i korzystania z informacji. Najwięcej trudności zaś sprawiło wykorzystywanie wiedzy w praktyce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ojciec dziecka Tomaszewskiej nie spełnia się w nowej roli? "Już jest przestraszony"
- Bliscy Murańskiego boją się mówić prawdy o jego śmierci! "I tak byście nie uwierzyli"
- Chwajoł tłumaczy się z nieprzyzwoitej kreacji na komunię. Szok, co napisała [FOTO]
- Katarzyna Niezgoda zabrała męża na salony. Jej mina zdradza wszystko [ZDJĘCIA]