CRM - jak to działa?

    CRM - jak to działa?

    materiał partnera

    Aktualizacja:

    CRM - jak to działa?
    CRM jest niezwykle istotnym narzędziem służącym do obsługi relacji z klientami. System ten jest pakietem zintegrowanych ze sobą modułów, które obsługiwane są przez wszystkie dostępne kanały dystrybucji. Korzystają one z jednej, wspólnej bazy danych dotyczącej klientów, usług czy produktów. Moduły CRM pozwalają na generowanie rozmaitych raportów oraz ułatwiają budowanie, utrzymywanie oraz nawiązywanie nowych relacji z klientami.
    CRM - jak to działa?

    Komunikacja CRM


    Działanie CRM polega na ukierunkowaniu obsługi klienta w odpowiednią stronę oraz usprawnienie komunikacji między konsumentem, a zarządem firmy. CRM pozwala na odnalezienie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących klientów firmy, a także planów, kontaktów oraz zadań. Dane wprowadzane do systemu CRM są bardzo szczegółowe, dzięki czemu możliwa jest ich złożona analiza. Przyczynia się to do tworzenia sprawozdań i raportów, na podstawie których określić można potencjalne zyski lub straty związane z podejmowaniem rozmaitych decyzji strategicznym względem określonej grupy klientów, bądź też klientów indywidualnych.

    Zalety wdrożenia CRM


    Implementacja systemu CRM pozwala na wydajniejszą współpracę z klientami, a także o wiele efektywniejsze zarządzanie firmą. Odpowiednio zaprojektowany i prawidłowo wdrożony system CRM usprawnia procesy wewnątrz firmy, polepsza nawiązywanie osobistych relacji z kontrahentami oraz zauważalnie wpływa na wartość przedsiębiorstwa. Zwiększa integrację danych na każdym poziomie, pozwala na utrzymanie większej liczby klientów i ma pozytywny wpływ na ich lojalność, a także umożliwia dokładną analizę danych. Dzięki temu reakcja na potrzeby rynku oraz rozmaite działania konkurencji jest szybsza i bardziej skuteczna.

    Korzyści dla pracowników


    Na wdrożeniu systemu CRM zyskują również pracownicy firmy. Odpowiednio opisane decyzje znacząco ograniczają działania związane z obsługą klienta i zmniejszają związany z tym stres. Pracownik nie musi zastanawiać się nad sowimi działaniami, ponieważ są one zautomatyzowane i z góry narzucają najlepsze rozwiązania. Tego typu metody są bardzo zaawansowane technologicznie, a przy tym bardzo proste w obsłudze. Dzięki temu tworzone są nowe miejsca pracy dla konsultantów zaznajomionych z pracą na komputerze.

    Tekst powstał przy współpracy z http://www.chromecrm.com/

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Pomorska.pl poleca

    Nowe grzechy - spowiedź należy uzupełnić [lista]

    Nowe grzechy - spowiedź należy uzupełnić [lista]

    Kujawsko-Pomorska Lista Płac 2016

    Kujawsko-Pomorska Lista Płac 2016

    Pracujesz, balujesz! Dołącz do naszego zespołu!

    Pracujesz, balujesz! Dołącz do naszego zespołu!