Media chętniej powołują się na portale społecznościowe, niż na doniesienia płynące z telewizji – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to Facebook i Twitter zajęłyby piąte i szóste miejsce w rankingu opiniotwórczości, wyprzedzając wszystkie tygodniki czy stacje telewizyjne.

W badaniu sprawdzono, jak często media tradycyjne cytują informacje, które pojawiły się pierwotnie na Facebooku, Twitterze i YouTube. Jak się okazało, na te trzy kanały media powoływały się częściej, niż na wszystkie stacje telewizyjne łącznie.

A gdy wyniki porównano z rankingiem IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” okazało się, że Facebook i Twitter uplasowały się w pierwszej dziesiątce zestawienia generalnego. Zobacz poniższe zestawienia!

 

Najbardziej opiniotwórcze media - czerwiec 2012

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów 

 

YouTube cytowany częściej niż stacje telewizyjne

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów