Grupa Metro podjęła strategiczną decyzję o sprzedaży Reala i podpisała umowę z francuską firmą Groupe Auchan.

Tym samym Auchan (umowa podpisana 30 listopada) przejmie zarówno działalność operacyjną, jak i nieruchomości należące do spółki-córki METRO GROUP w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie. Dotyczy to 91 sklepów, wysokość transakcji wynosi 1,1 mld euro.

Koncern podjął decyzję o sprzedaży sieci Real w Europie Wschodniej, ponieważ zamierza intensywnie skoncentrować się na handlu hurtowym MAKRO Cash & Carry oraz rozwoju sieci marketów elektronicznych Media Markt i Saturn.  - W firmie Auchan znaleźliśmy najlepszego z możliwych nabywców działalności firmy Real w Europie Wschodniej: Real ma w tych krajach już dobrze ugruntowaną pozycję i duży potencjał wzrostu. Auchan oferuje marketom Real i ich pracownikom dobre szanse rozwoju – mówi Olaf Koch, prezes  METRO AG.

 - Sprzedaż wymaga jeszcze zgody właściwych organów zezwalających na transakcję, a zakończenie tego procesu jest planowane na rok 2013. W tym czasie, do momentu zatwierdzenia formalnej integracji z nowym właścicielem, działalność handlowa będzie prowadzona bez jakichkolwiek zmian. Nasi klienci mogą nadal liczyć na atrakcyjną ofertę handlową i wysoki poziom obsługi  – zapewnia Rafael Gasset, prezes Reala w Polsce.  - Bez wątpienia dzięki wieloletniemu zaangażowaniu pracowników Real stał się profesjonalną firmą w każdym aspekcie działań biznesowych. Wszystkim pracownikom należą się wyrazy uznania i podziękowania.