W Boże Narodzenie 2014 polska rodzina wyda przeciętnie na święta po ok. 1200 zł.

Ta kwota to łakomy kąsek dla marketów, które prześcigają się w tworzeniu świątecznych ofert i promocji. Na podstawie zainteresowania klientów gazetkami promocyjnymi poszczególnych sklepów, już dziś można oszacować, który z nich zwycięży w przedświątecznej rywalizacji.

- Wielu Polaków z dużym wyprzedzeniem sprawdza oferty promocyjne marketów w celu rozsądnego zaplanowania grudniowych zakupów. Zawsze pod koniec listopada notujemy gwałtowny wzrost uruchomień naszej aplikacji - mówi Katarzyna Jaszkiewicz, kierownik ds.

marketingu z Blix - Promocje w telefonie, aplikacji pozwalającej na przeglądanie gazetek i ofert promocyjnych najpopularniejszych polskich sieci handlowych. - Tylko w listopadzie użytkownicy naszej aplikacji przejrzeli gazetki promocyjne ponad 11 milionów razy. Dla porównania, w październiku miało miejsce ok. 8 milionów otwarć. Największym zainteresowaniem cieszy się oferta sieci Biedronka, u której zanotowano ok. 1,4 mln. otwarć. Dalej jest Lidl, którego ofertę sprawdzano ok. 800 tys. razy. Pamiętajmy jednak, że na te dane ma znaczący wpływ fakt, że różne sieci publikują różne ilości gazetek promocyjnych zastrzega Katarzyna Jaszkiewicz.

Pod względem najpopularniejszych ofert promocyjnych także prowadzą Biedronka i Lidl, których gazetki średnio czytało kolejno 240 tys. i 120 tys. klientów. Następne w kolejności są Auchan, Rossmann i Pepco, których oferty cieszą się popularnością na poziomie ok 90 tys. otwarć  - podaje Katarzyna Jaszkiewicz z Blix. - Co ciekawe, ranking układa się inaczej niż ranking popularności samych sklepów. Pokazuje to wyraźnie, które sieci posiadają swoich lojalnych klientów, a które powinny popracować nad atrakcyjnością swoich ofert.


Lista 10 najpopularniejszych sklepoów: Biedronka, Lidl, Carrefour, Tesco, Pepco,Rossmann, Netto, Auchan, Kaufland, Jysk 

 

Jak zaznacza Jaszkiewicz, zainteresowanie poszczególnymi sklepami nie zawsze pokrywa się z zainteresowaniem przedstawianymi przez nie ofertami.

Pod względem najpopularniejszych ofert promocyjnych także prowadzą Biedronka i Lidl, których gazetki średnio czytało kolejno 240 tys. i 120 tys. klientów. Następne w kolejności są Auchan, Rossmann i Pepco, których oferty cieszą się popularnością na poziomie ok 90 tys. otwarć podaje Katarzyna Jaszkiewicz z Blix. Co ciekawe, ranking układa się inaczej niż ranking popularności samych sklepów. Pokazuje to wyraźnie, które sieci posiadają swoich lojalnych klientów, a które powinny popracować nad atrakcyjnością swoich ofert - dodaje Jaszkiewicz.

Klienci znacznie dokładniej przeglądają oferty promocyjne sklepów w okresie przedświątecznym. Gazetki przeczytane "od deski do deski" stanowią w tej chwili aż 65% wszystkich otwarć. Nasi użytkownicy zwykle poświęcają około 1,5 minuty na przeczytanie jednej gazetki. W okresie przedświątecznym zajmuje im to znacznie więcej czasu. W tym przypadku także zwycięża Biedronka nad jej świąteczną ofertą Polacy spędzają nawet do 4,5 minuty.


Rywalizacja o zawartość portfela konsumentów wchodzi w decydującą fazę. To w ciągu najbliższych kilku dni okaże się, które sklepy wyjdą z niej zwycięsko. Niewykluczone, że decydujący wpływ na rezultat tej walki będą miały właśnie gazetki promocyjne. Z badań przeprowadzonych przez Open Research wynika bowiem, że to właśnie gazetka jest głównym mechanizmem, który zachęca większość klientów do wizyty w sklepie (aż 74%).
 

Źródło: Blix