Za chwilę nadejdzie taki moment...

W którym klienci wrócą do hipermarketów, oczekując naprawdę dużego wyboru produktów i usług - twierdzą w rozmowie z portalemspozywczy.pl Marek Szeib, dyrektor generalny, prezes Auchan Polska i Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska.

Marek Szeib mówi temu serwisowi m.in.:  Jeszcze sześć lat temu hipermarkety były na topie, a dyskonty dopiero rozpoczynały walkę o rynek.

Dyskonterzy doskonale odrobili lekcję, świetnie zaadoptowali się do bieżących warunków, zdobyli potężną część rynku i klientów. To jednak rewolucja. Jednak rynek dokonał jedynie ewolucji, a nie rewolucji. Wszystkie formaty i marki istniały wcześniej. Zmieniły się jedynie proporcje między nimi.

Celem hipermarketów dzisiaj jest znalezienie dla siebie nowego, ważnego miejsca w rynku, tak aby klient potrafił skorzystać z przygotowanej dla niego oferty. Warto podkreślić, że klient jest obecnie motywowany przede wszystkim przez produkt i przez cenę. Nie ma on motywacji formatu. Klient nie idzie do supermarketu, do hipermarketu, czy do hard dyskontu, bo preferuje ten czy inny format. On idzie dlatego, bo znajduje ten produkt, którego potrzebuje i taką cenę, za jaką może ten produkt kupić. To jest jego główna motywacja. Dzisiaj muszę odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób ja, jako hipermarket mogę znaleźć taką różnicę w stosunku do rynku, która spowoduje, że klient wybierze Auchan - czytamy na w portaluspozywczym.pl.

Źródło: portalspozywczy.pl