Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rondo turbinowe w Białych Błotach czas zacząć. Ma być gotowe za rok

Adam Lewandowski
W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło  budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca
W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca Adam Lewandowski
W poniedziałek 29 kwietnia w urzędzie marszałkowskim odbyło się uroczyste przekazanie umowy na budowę ronda turbinowego, które znacznie poprawi bezpieczeństwo na ruchliwej drodze wojewódzkiej Bydgoszcz - Białe Błota.

Czyli na dojeździe z Bydgoszczy w kierunku trasy ekspresowej S5 i S10. Za budowę odpowiadać będzie znana z wielu inwestycji drogowych firma Kobylarnia S.A. Koszt budowy ogromny - 18,6 mln zł. Ale też inwestycja potężna.

Powstanie rondo o średnicy 48 metrów. Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej wyniesie 700 metrów; szerokość ciągu pieszo-rowerowego - 3,5 m. Termin wykonania inwestycji - 12 miesięcy. Roboty objęte zostaną 7-letnią gwarancją.

Zamiast dwóch skrzyżowań

Rondo powstanie na drodze wojewódzkiej nr 223 łączącej Bydgoszcz z węzłami drogi ekspresowej S5 i S10. Natężenia ruchu przekraczają na niej 23 tysiące pojazdów na dobę. Rondo powstanie w pobliżu granicy Bydgoszczy, gdzie do drogi wojewódzkiej dochodzą droga powiatowa na Trzciniec oraz droga gminna na bydgoskie osiedle Miedzyń. To obecnie dwa niezależne od siebie skrzyżowania. Zastąpi je projektowane w tym miejscu tzw. rondo turbinowe. - To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące płynność ruchu i bezpieczeństwo - informuje Beata Krzemińska, rzecznik prasowy marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

Co znaczy: rondo turbinowe

- Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybiera pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy, później nie ma już możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny, lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie turbinowym, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami - wyjaśnia rzecznik Krzemińska.

Więcej wiadomości z Koronowa i okolic na www.pomorska.pl/koronowo[/a]

W projekcie ronda na drodze wojewódzkiej 223 wytyczone są dwa pasy przeznaczone m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Powstanie też łącznica pozwalająca pominąć wjazd na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo, w stronę osiedla Miedzyń. Dobudowane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wokół ronda, od strony północnej, zachodniej i południowej pojawią się przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. DW 223 zostanie przebudowana i oświetlona na odcinku 700 m.

W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca, korzystając też z marszałkowskiego wsparcia w ramach RPO. Teraz czas na dobudowanie pozostałej części inwestycji. Wykonawca ma na to rok.

Stop Agresji Drogowej, odcinek 7. Włos się jeży na głowie!

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska