Kupuj lokalnie! A tu znajdziesz ekoproducenta

    Kupuj lokalnie! A tu znajdziesz ekoproducenta

    Katarzyna Hejna

    Gazeta Pomorska

    Gazeta Pomorska

    Cenią zdrowe i smaczne jedzenie, więc założyli portal, który i nam pomoże zdobyć dobrej jakości żywność

    Cenią zdrowe i smaczne jedzenie, więc założyli portal, który i nam pomoże zdobyć dobrej jakości żywność

    Powstaje baza rolników i sprzedawców regionalnej żywności. W ciągu miesiąca trafiło do niej już dwieście takich podmiotów z całej Polski, a z Pomorza i Kujaw - sześć.
    Cenią zdrowe i smaczne jedzenie, więc założyli portal, który i nam pomoże zdobyć dobrej jakości żywność

    Cenią zdrowe i smaczne jedzenie, więc założyli portal, który i nam pomoże zdobyć dobrej jakości żywność

    - To dla nas kolejna forma promocji - mówi Jerzy Tomkiewicz, który prowadzi gospodarstwo agroturystyczne "Gzinianka" w Dąbrowie Chełmińskiej (pow. bydgoski). - A zgłosiła nas tu Lokalna Grupa Działania "Zakole dolnej Wisły".

    W bazie lokalnazywnosc.pl z województwa kujawsko-pomorskiego znalazły się już również m.in. "Eko Piekarnia" z Torunia, Wytwórnia Makaronu "BIO" z Pokrzydowa, "Green Farm" z miejscowości Małe Brzozie.
    Portal powstał po to, by promować drobnych producentów i sprzedawców lokalnej żywności. Każdy dostawca może bezpłatnie i w prosty sposób stworzyć wizytówkę, która opisuje ofertę sprzedaży produktów.

    - Czasem spotykamy perełki wśród drobnych producentów żywności. Robią niesamowite rzeczy, ale niewiele osób o nich wie, bo większość z nich nie ma nawet strony internetowej. U nas wystarczy stworzyć wizytówkę, co zajmie 15 minut - tłumaczy Sebastian Kmiecik, który razem z kolegą Michałem Kolińskim założył portal.

    - Jesteśmy fascynatami ekologicznej żywności, a nie jest łatwo ją zdobyć - podkreśla Sebastian Kmiecik.
    I wyjaśnia, że za pomocą portalu chcą wpłynąć na globalne trendy.
    - Często używa się terminu "ekologiczny" mówiąc o żywności sprowadzanej z odległych zakątków i produkowanej na masową skalę. Także w Polsce przybywa marketów, w których kupujemy taką żywność. A ta już niewiele ma wspólnego z ekologicznością - mówi Kmiecik.

    - Nasza praca to wolontariat. Ale liczymy, że wokół portalu rozwinie się społeczność - użytkownicy będą dyskutować i polecać sobie miejsca, gdzie warto robić zakupy, nawiążą się relacje między producentami a kupującymi - dodaje Sebastian Kmiecik.
    Kmiecik zapewnia jednocześnie, że portal nie stanie się komercyjny.

    Komentarze (1)

    Wszystkie komentarze (1) forum.pomorska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Pomorska.pl poleca

    Wideo