MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Raport Global Hospitality Insights. Turyści szukają noclegów ze smartfonu

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Miejsce w hotelu rezerwuje się coraz częściej za pomocą nowoczesnych technologii.
Miejsce w hotelu rezerwuje się coraz częściej za pomocą nowoczesnych technologii. Marek Weckwerth
Jak wynika z raportu "Global Hospitality Insights", aż 87 proc. turystów szukając bazy noclegowej korzysta ze smartfonu, a 44 proc. z tabletu.

Inne badanie "Majority of Consumers Prefer to Purchase and Reserve Hotel Services Using Mobile Devices", pokazuje, że już 60 proc. podróżujących woli zamówić i zapłacić za usługi oferowane przez hotel za pomocą urządzeń mobilnych, niż poprzez kontakt twarzą w twarz z obsługą hotelową.

Badania nie pozostawiają złudzeń - dzisiejszy konsument chce w pełni korzystać z możliwości jakie dają nam nowoczesne technologie. Dynamicznie rosnąca popularność rozwiązań typu Airbnb wynika w znacznym stopniu z tego, że obiekty hotelowe przestały zapewniać ponadstandardowe rozwiązania, utrzymując relatywnie wysoką cenę. Jedno jest pewne: branża hotelarska musi wyzbyć się archaicznego podejścia i zaoferować swoim gościom rozwiązania na miarę XXI wieku, jeżeli chce stanąć do walki z rozpychającym się w turystyce trendem sharing economy.

- Rezerwacja czy rejestracja hotelowa za pośrednictwem smartfonu, zarządzanie systemem multimedialnym pokoju za pomocą urządzeń mobilnych, zamówienie posiłku przez telefon, czy nawet posługiwanie się smartfonem zamiast klucza, to już nie science-fiction w branży hotelarskiej, a swoiste "must-have", zwłaszcza w obiektach, które mogą poszczycić się 4 czy 5 gwiazdkami. Dzisiejszy gość hotelowy oczekuje obsługi z zakresu guest experience na najwyższym poziomie, jednak nie wymaga całego szwadronu osób, które mają te czynności wykonywać.

Hotel dla wielu osób jest "drugim domem" i tak też lubimy się w nim czuć. Nie chcemy już tracić czasu na stanie w kolejce do recepcji, gdzie po wypełnieniu pliku dokumentów, otrzymaniu kilkunastu broszurek o ofercie hotelowej i udogodnieniach z jakich możemy skorzystać czy wysłuchaniu m.in. instrukcji użytkowania telewizora, dopiero po 30 minutach otrzymamy klucz do pokoju.

Pisze o tym Ailleron SA, ekspert w budowaniu pionierskich produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

Zobacz także: Charlie Palmer: I w hotelarstwie, i w gastronomii chodzi o gościnność

źródło: Bloomberg/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska