Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szkoła bez przemocy. Czat o roli rodziców w szkole

(EA)
Nie jest łatwo o porozumienie między szkołą a rodzicami - taki wniosek można wysnuć z kolejnego czatu "Szkoły bez przemocy".

Czat poświęcony był roli rodziców w szkole. Na pytania internautów odpowiadała Elżbieta Kamińska, eksperta z Fundacji "Rodzice Szkole".

W czacie wzięli udział zarówno rodzice, jak i nauczyciele. Podczas czatu Elżbieta Kamińska wyjaśniała obu stronom, na czym powinna polegać ich współpraca.

Program "Szkoła bez przemocy" prowadzi "Gazeta Pomorska" wraz z Fundacją Grupy Telekomunikacji Polskiej.

ZAPIS CZATU "SZKOŁA BEZ PRZEMOCY"

* matim (12:02:49): witam
* uczniowie GM1 (12:03:02): Rodzice ZAPEWNE POWINNI UCZESTNICZYĆ W ŻYCIU SZKOŁ
* matim (12:03:04): kiedy zacznie się dyskusja ??
* uczniowie GM1 (12:03:47): ...ALE CZY TAK JEST?
* uczniowie GM1 (12:08:14): JAK ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW DO PRACY W SZKOLE, WSPÓŁPRACY Z NIĄ?
* Iwona (12:08:47): Witam, jestem nauczycielka w szkole podstawowej. Moje doświadczenie z rodzicami jest raczej takie, że całe wychowanie najchętniej przerzuciliby na nauczyciela. Ciężko ich nawet zaprosić do szkoły na rozmowę, nigdy nie mają czasu. Co w takiej sytuacji?
* sbp (12:09): Witam wszystkich uczestników
* sbp (12:10): Za chwilę rozpocznie się czat
* sbp (12:10): czekamy na pytania
* Kraszewice (12:10): witam
* Maria Szpilowska (12:10:50): Witam serdecznie
* Maria Szpilowska (12:10): Witam serdecznie
* Kraszewice (12:11:03): pytanie bardzo ogólne. JAK RODZICĄE MOGĄ WSPOMAGAĆ SZKOŁE W JEJ ZADANIACH
* migacz (12:11:15): również dzień dobry
* migacz (12:11): również dzień dobry
* Elżbieta Kamińska (12:11): Witam serdecznie.
* pg3 (12:12:04): dzień dobry
* pg3 (12:12): dzień dobry
* Maria Szpilowska (12:12:11): Pierwszy raz biorę udziale w czacie i chciałabym sie dowiedzieć, czy czat będzie dostępny na stronie po jego zakończeniu
* sbp (12:12): Pani ekspert odpowiada na pytanie "Kraszewice" z 12:12: pytanie bardzo ogólne. JAK RODZICĄE MOGĄ WSPOMAGAĆ SZKOŁE W JEJ ZADANIACH
* Iwona (12:12:21): witam, jestem nauczycielką w podstawówce, jak zmobilizować rodziców do współpracy. Ja ma do czynienia raczej z rodzicami biernymi, nic im się ni chce, nie maja czasu nawet przyjść raz na pół roku do szkoły. Co poradzić?
* Elżbieta Kamińska (12:13): Pytanie jest bardzo ogólne. Mogą wspomagać swoją wiedzą, doświadczeniem...
* sbp (12:13): Czat będzie dostępny na stronie szkolabezprzemocy po jego zakończeniu lub jutro.
* Iwona (12:14:11): najchętniej całe wychowanie zleciliby szkole i tak jest w wielu szkołach. Nie tylko mojej
* Elżbieta Kamińska (12:14): ...ale tez pracą na rzecz szkoły.
* pg3 (12:14:50): czy rodzice powinni interweniować w sprawach zatargów miedzy uczniami a nauczycielami?
* uczniowie GM1 (12:14): JAK ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW DO PRACY W SZKOLE, WSPÓŁPRACY Z NIĄ?
* Kraszewice (12:14:54): często zdarza się, że rodzice nie posiadają autorytetu. W jaki sposób nauczyciele mogą wzmacniać rolę rodzica w procesie wychowawczym ucznia
* pg3 (12:15:03): czy może lepiej zostawić te sprawę pedagogowi szkolnemu ?
* Elżbieta Kamińska (12:15): Pozwolić im na tę pracę :).
* Iwona (12:15): Witam, jestem nauczycielka w szkole podstawowej. Moje doświadczenie z rodzicami jest raczej takie, że całe wychowanie najchętniej przerzuciliby na nauczyciela. Ciężko ich nawet zaprosić do szkoły na rozmowę, nigdy nie mają czasu. Co w takiej sytuacji?
* sp2 (12:15:59): absolutnie się z tym zgadzam
* Elżbieta Kamińska (12:16): Zapytać rodziców, czy chcą współpracować.
* sp2 (12:16:51): na 30 może 4 będzie chętnych, pozostali są bierni
* pg3 (12:17:06): uważam ze nie można wszystkich rodziców wrzucać do jednego worka. moja mam i bez zaproszenia nauczycieli pojawia się w szkole na dniach otwartych mimo ze nie ma ze mną problemów i jestem uczennica 3 kl. gimnazjum !
* Elżbieta Kamińska (12:17): Można zaprosić ich na zebranie. Przygotować zebranie w innej formie. Pokazać, że chcemy, aby rodzic był sprzymierzeńcem.
* Elżbieta Kamińska (12:18): Polecam lekturę: "Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy", Maria Mendel
* Iwona (12:18): witam, jestem nauczycielką w podstawówce, jak zmobilizować rodziców do współpracy. Ja ma do czynienia raczej z rodzicami biernymi, nic im się ni chce, nie maja czasu nawet przyjść raz na pół roku do szkoły. Co poradzić?
* Iwona (12:18): najchętniej całe wychowanie zleciliby szkole i tak jest w wielu szkołach. Nie tylko mojej
* Kraszewice (12:19:13): nadal będę ciągnął temat autorytetu dla dziecka, a właściwie jego braku. Co możemy zrobić, aby nie słyszeć stwierdzeń, że rodzice się mną nie interesują?
* Elżbieta Kamińska (12:19): Czy rodzice na pewno myślą tak samo?
* pg3 (12:19:49): moim zdaniem nie:)
* Iwona (12:20:14): Rodzice w dzisiejszych czasach mają mało czasu - przynajmniej tak twierdzą - ciężko dyskutować z takimi argumentami
* Elżbieta Kamińska (12:20): Może czują się w szkole niechcianymi gośćmi. Każde zebranie może im się kojarzyć tylko z oczekiwaniami ze strony szkoły.
* uczniowie GM1 (12:20:50): W naszej placówce rodzice chętnie uczestniczą w życiu szkoły, ale nie często są organizowane jakieś uroczystości do owej współpracy, jak zachęcić pedagogów do zorganizowania takich imprez?
* Iwona (12:21:19): Przecież szkoła ma prawo oczekiwać, prawda???
* ola950 (12:21:34): co zrobić jeżeli wychowawca nie radzi sobie z uczniem agresywnym?
* Iwona (12:22:10): Szkoła to nie jest przechowalnia dzieci - a tak rodzice szkołę traktują
* uczniowie GM1 (12:22): W naszej placówce rodzice chętnie uczestniczą w życiu szkoły, ale nie często są organizowane jakieś uroczystości do owej współpracy, jak zachęcić pedagogów do zorganizowania takich imprez?
* Kraszewice (12:22:48): nie wydaje mi się, aby szkoła tylko czegoś oczekiwała. Dajemy m.in. szereg dodatkowych zajęć popołudniowych oraz w weekendy. Organizujemy wycieczki i często poświęcamy bardzo dużo własnego czasu. W zamian rodzice nie chcą włączyć się choćby jako opiekun na
* Kraszewice (12:23:31): dyskotece czy jednodniowej wycieczce
* Elżbieta Kamińska (12:23): Rodzice mogą również organizować za zgodą dyrekcji (gospodarza szkoły) takie imprezy, o jakie mogą występować uczniowie.
* pg3 (12:24:15): czy nie jest prawda to ze jeżeli rodzic będzie często przychodził do szkoły to nauczyciele będą uważać go za przewrażliwionego czy cos w tym stylu?
* Iwona (12:24): Przecież szkoła ma prawo oczekiwać, prawda???
* Iwona (12:24): Szkoła to nie jest przechowalnia dzieci - a tak rodzice szkołę traktują
* pg3 (12:24:52): NIE TRAKTUJA JEJ TAK!!!! przynajmniej NIE WSZYSCY!!!
* Iwona (12:24:53): Czy może Pani podać konkretne możliwe formy zaangażowania rodziców szkole?
* Iwona (12:25): Rodzice w dzisiejszych czasach mają mało czasu - przynajmniej tak twierdzą - ciężko dyskutować z takimi argumentami
* Iwona (12:25:17): Może bierność wynika także z niewiedzy...
* Elżbieta Kamińska (12:25): A czy szkoła to nie jest społeczność składająca się w takiej samej mierze z uczniów, nauczycieli, ale również i rodziców?
* Elżbieta Kamińska (12:25): Wszyscy mogą mieć oczekiwania.
* Kraszewice (12:26:59): pytam konkretnie. Jest dyskoteka szkolna. Rodzice chętnie dzieci przywożą na takie imprezy, ale jeśli prosimy o 2 godziny pomocy jako dodatkowi opiekunowie to słyszymy, że oni nie są od tego
* uczniowie GM1 (12:27:00): naszym zdaniem rodzice wcale nie traktują szkoły jak przechowalnie, są przecież różne sytuacje w domach i stąd takie zachowania uczniów
* Elżbieta Kamińska (12:27): Jeśli pozwolimy rodzicom bardziej angażować się w życie szkoły, to przyniesie niewspółmierne efekty.
* Kraszewice (12:27): pytam konkretnie. Jest dyskoteka szkolna. Rodzice chętnie dzieci przywożą na takie imprezy, ale jeśli prosimy o 2 godziny pomocy jako dodatkowi opiekunowie to słyszymy, że oni nie są od tego
* Elżbieta Kamińska (12:28): Kto jest organizatorem tej imprezy?
* pg3 (12:28:05): w jaki sposób rodzice mogą Sie bardziej angażować w Zycie szkoły?
* Kraszewice (12:28:15): szkołą organizuje np. dyskotekę andrzejkową
* Elżbieta Kamińska (12:28): Jeśli rodzice współuczestniczą we wcześniejszych przygotowaniach, to tym bardziej będą pomagać.
* Elżbieta Kamińska (12:29): A może wcześniej zachęcić dzieci do pomocy?
* Kraszewice (12:29:19): a co zrobić, aby chcieli współuczestniczyć
* Kraszewice (12:29:55): dzieci chętnie włączają się z pomoc, ale rodzice nie bardzo
* Kraszewice (12:29): nie wydaje mi się, aby szkoła tylko czegoś oczekiwała. Dajemy m.in. szereg dodatkowych zajęć popołudniowych oraz w weekendy. Organizujemy wycieczki i często poświęcamy bardzo dużo własnego czasu. W zamian rodzice nie chcą włączyć się choćby jako opiekun na
* Kraszewice (12:29): dyskotece czy jednodniowej wycieczce
* Elżbieta Kamińska (12:30): Czy w szkole jest reprezentacja rodziców (czyt.: rada rodziców)?
* Kraszewice (12:30:42): jest
* pg3 (12:30:53): owszem
* pg3 (12:31): NIE TRAKTUJA JEJ TAK!!!! przynajmniej NIE WSZYSCY!!!
* pg3 (12:31): czy nie jest prawda to ze jeżeli rodzic będzie często przychodził do szkoły to nauczyciele będą uważać go za przewrażliwionego czy cos w tym stylu?
* pg3 (12:31:31): KRASZEWICE, rodzice również maja swoje obowiązki oni tez pracują!
* Kraszewice (12:32:45): ale rada rodziców organizuje np. jedną dużą imprezę i koniec. Przedstawiciele rady rodziców twierdzą - i słusznie wg nas - że rodzice to nie tylko te 5 osób wchodzących w skład Rady rodziców
* Kraszewice (12:33:12): a proszę podać jakąś konkretną inicjatywą rodziców z jaką się Pani spotkała w swojej pracy
* Kraszewice (12:33): szkołą organizuje np. dyskotekę andrzejkową
* Kraszewice (12:33): a co zrobić, aby chcieli współuczestniczyć
* Kraszewice (12:33): dzieci chętnie włączają się z pomoc, ale rodzice nie bardzo
* Kraszewice (12:33): jest
* pg3 (12:33): owszem
* pg3 (12:33:48): przekonać uczniów aby nie powstrzymywali rodziców przed takimi wyjściami do szkól
* pg3 (12:34): KRASZEWICE, rodzice również maja swoje obowiązki oni tez pracują!
* pg3 (12:34:16): uczniowie nie chcą żeby rodzice przychodzili na zabawy w których oni uczestniczą
* Kraszewice (12:34): ale rada rodziców organizuje np. jedną dużą imprezę i koniec. Przedstawiciele rady rodziców twierdzą - i słusznie wg nas - że rodzice to nie tylko te 5 osób wchodzących w skład Rady rodziców
* Kraszewice (12:34): a proszę podać jakąś konkretną inicjatywą rodziców z jaką się Pani spotkała w swojej pracy
* uczniowie GM1 (12:34:31): tez tak myślimy
* Kraszewice (12:34:32): zgodzę się, ale nauczyciele pozostawieni tylko sobie nie zrobią wszystkiego
* pg3 (12:34:39): maja wtedy wrażenie ze tylko oni są obserwowani/pilnowani przez swoich rodzicieli
* Kraszewice (12:35): a proszę podać jakąś konkretną inicjatywą rodziców z jaką się Pani spotkała w swojej pracy
* ola950 (12:35:39): co zrobić jeżeli wychowawca nie radzi sobie z uczniem, który jest agresywny wobec innych dzieci? wychowawca problem ignoruje lub udaje ze go nie ma. zostaje zgłoszenie na policje do spraw nieletnich.... tyle ze wtedy wybucha afera
* Elżbieta Kamińska (12:36): Zbiórka funduszy na boisko szkolne połączone z imprezą integracyjną społeczności szkolnej.
* Elżbieta Kamińska (12:36): Współuczestniczą w niej wszyscy, w równej mierze.
* Elżbieta Kamińska (12:37): Nauczyciele, uczniowie, rodzice.
* Elżbieta Kamińska (12:37): W zależności od szkoły ilość osób w radzie rodziców jest uzależniona od ilości oddziałów.
* Elżbieta Kamińska (12:38): Każdy przedstawiciel jest wybierany przez tą społeczność.
* Elżbieta Kamińska (12:38): Powinna to być osoba, która będzie integrować rodziców.
* Kraszewice (12:39:24): organizowaliśmy podobną imprezę. był to turniej karnawałowy w p. nożna halową. Zaproszono przedstawicieli zakładów pracy w włączenie się w imprezę. W pierwszej edycji bardzo duże zainteresowanie, ale rodziców ani jednego. W drugiej edycji podobnie.
* pg3 (12:39:48): dziękujemy za rozmowę... :) życzymy miłej i efektownej konwersacji ;)
* Kraszewice (12:40:17): Zbieraliśmy fundusze na remont siłowni szkole i dofinansowanie wyjazdu na obóz sportowy dla biednej młodzieży, ale z uzdolnieniem sportowym. Rodzice nie włączyli się po0mimo wielu próśb
* uczniowie GM1 (12:40:20): jednak cieczko jest na taka osobę trafić
* Kraszewice (12:41:03): Impreza super nagłośniona w mediach lokalnych, ale niestety rodzice (część z nich) uznała, że
* Kraszewice (12:41:45): nauczyciele zrobili turniej, aby dorobić sobie. Posądzono nas o zabranie części dochodu z turnieju na własne potrzeby
* pg3 (12:42): przekonać uczniów aby nie powstrzymywali rodziców przed takimi wyjściami do szkól
* pg3 (12:42): uczniowie nie chcą żeby rodzice przychodzili na zabawy w których oni uczestniczą
* uczniowie GM1 (12:42): tez tak myślimy
* Kraszewice (12:42:13): Sama Pani przyzna, że taka sytuacja nie nastawia pozytywnie
* Kraszewice (12:42): zgodzę się, ale nauczyciele pozostawieni tylko sobie nie zrobią wszystkiego
* pg3 (12:42): maja wtedy wrażenie ze tylko oni są obserwowani/pilnowani przez swoich rodzicieli
* Kraszewice (12:42): zgodzę się, ale nauczyciele pozostawieni tylko sobie nie zrobią wszystkiego
* pg3 (12:42): maja wtedy wrażenie ze tylko oni są obserwowani/pilnowani przez swoich rodzicieli
* ola950 (12:42:46): szkoła bez przemocy. dobre sobie.....przemoc jest a nauczyciele nic nie robią....
* ola950 (12:42): co zrobić jeżeli wychowawca nie radzi sobie z uczniem, który jest agresywny wobec innych dzieci? wychowawca problem ignoruje lub udaje ze go nie ma. zostaje zgłoszenie na policje do spraw nieletnich.... tyle ze wtedy wybucha afera
* ola950 (12:42): co zrobić jeżeli wychowawca nie radzi sobie z uczniem , który jest agresywny wobec innych dzieci? wychowawca problem ignoruje lub udaje ze go nie ma. zostaje zgłoszenie na policje do spraw nieletnich.... tyle ze wtedy wybucha afera
* Kraszewice (12:43): organizowaliśmy podobną imprezę. był to turniej karnawałowy w p. nożna halową. Zaproszono przedstawicieli zakładów pracy w włączenie się w imprezę. W pierwszej edycji bardzo duże zainteresowanie, ale rodziców ani jednego. W drugiej edycji podobnie.
* Kraszewice (12:43): Zbieraliśmy fundusze na remont siłowni szkolej i dofinanfowanie wyjazdu na obóz sportowy dla biednej młodzieży, ale z uzdolnieniem sportowym. Rodzice nie włączyli się po0mimo wielu próśb
* Kraszewice (12:43): Impreza super nagłośniona w mediach lokalnych, ale niestety rodzice (część z nich) uznała, że
* Kraszewice (12:43): nauczyciele zrobili turniej, aby dorobić sobie. Posądzono nas o zabranie części dochodu z turnieju na własne potrzeby
* Kraszewice (12:44): Sama Pani przyzna, że taka sutuacja nie nastawia pozytywnie
* Elżbieta Kamińska (12:45): Czy rodzice od początku współuczestniczyli w organizacji tych imprez, a nie tylko w końcowym stadium?
* sbp (12:45): Temat agresji był poruszany na wcześniejszych czatach i na pytania o przemocy odpowiadali eksperci z danej dziedziny. Zapisy czatów znajduja się na stronie szkolabezprzemocy.pl
* Kraszewice (12:46:19): od początku poproszono o wystawienie nawet swojej drużyny jako RODZICE GIMNAZJALISTÓW
* sbp (12:46): Zachęcamy do zadawania pytań do Pani Elżbiety
* Kraszewice (12:46): od początku poproszono o wystawienie nawet swojej drużyny jako RODZICE GIMNAZJALISTÓW
* Elżbieta Kamińska (12:47): Czy rodzice chętnie przychodzą na zebrania?
* uczniowie GM1 (12:48:09): nie
* uczniowie GM1 (12:48): nie
* Kraszewice (12:48:39): raczej tak, chociaż część z nich traktuje zebrania jako zło konieczne
* Iwona (12:48:45): tak, jak już pisałm to nawet problem jest żeby pojawić się zabraniu
* Elżbieta Kamińska (12:49): to może to jest ta droga, którą należało by zmienić?
* Kraszewice (12:49:17): rodzice często przekonani są o nieomylności swoich pociech
* Kraszewice (12:49): raczej tak, chociaż część z nich traktuje zebrania jako zło konieczne
* uczniowie GM1 (12:49:22): ale w jaki sposób??
* Iwona (12:49): tak, jak już pisałm to nawet problem jest żeby pojawić się zabraniu
* Kraszewice (12:49:29): żadne agrumenty do nich nie trafiaja
* Kraszewice (12:49): rodzice często przekonani są o nieomylności swoich pociech
* uczniowie GM1 (12:49): ale w jaki sposób??
* Kraszewice (12:49): żadne agrumenty do nich nie trafiaja
* Iwona (12:50:07): a pó=źniej jest masa pretensji, że się nie są poinformowani, że bagatelizuje się problemy, tymczasem komunikacja z rodzicami jest naprawdę przez nich skutecznie osłabiana
* Elżbieta Kamińska (12:50): czy rada rodzciów współuczestniczy w organizowaniu spotkań z rodzicami poza zebraniami?
* Iwona (12:50): a później jest masa pretensji, że się nie są poinformowani, że bagatelizuje się problemy, tymczasem komunikacja z rodzicami jest naprawdę przez nich skutecznie osłabiana
* Iwona (12:50): a później jest masa pretensji, że się nie są poinformowani, że bagatelizuje się problemy, tymczasem komunikacja z rodzicami jest naprawdę przez nich skutecznie osłabiana
* Iwona (12:50:41): no właśnie, jak powiedzieć o problemach, aby rodzice nie poczuli się atakowani?
* uczniowie GM1 (12:50:43): nie można traktować rodziców jak uczniów
* Iwona (12:50): no właśnie, jak powiedzieć o problemach, aby rodzice nie poczuli się atakowani?
* uczniowie GM1 (12:50): nie można traktować rodziców jak uczniów
* uczniowie GM1 (12:51:48): no raczej normalnie powiedzieć ale rodzice nie są źli
* Elżbieta Kamińska (12:52): spotkania nie tylko z wychowawcą, ale również z organizowanie warsztatów może być przyczynkiem do większej aktywności rodziców i zainteresowania dziećmi w szkole.
* uczniowie GM1 (12:52): no raczej normalnie powiedzieć ale rodzice nie są źli
* uczniowie GM1 (12:53:09): to już zależy od rodzica
* Kraszewice (12:53:15): jak takie warsztaty miałyby wyglądać wg Pani ??
* Elżbieta Kamińska (12:53): Na początek wychowawca (on jest gospodarzem) mógłby zadbać o bardziej ciepłą atmosferę na zebraniach.
* uczniowie GM1 (12:53:50): dostrzegamy tu negatywną opinię nauczycieli o rodzicach
* Elżbieta Kamińska (12:54): Odsyłam do publikacji CODN
* uczniowie GM1 (12:54): to już zależy od rodzic
* Kraszewice (12:54): jak takie warsztaty miałyby wyglądać wg Pani ??
* uczniowie GM1 (12:54): dostrzegamy tu negatywną opinię nauczycieli o rodzicach
* uczniowie GM1 (12:54:41): u nas na zebraniach atmosfera jest bardzo miła;)
* uczniowie GM1 (12:55): u nas na zebraniach atmosfera jest bardzo miła;)
* Elżbieta Kamińska (12:55): Uczniowie GM1, opinie są dwustronne. Powoli się to zmienia. Rodzice w szkołach coraz częściej stają się pełnoprawnymi sprzymierzeńcami i tylko od woli dyrekcji zależy na ile zostanie to wykorzystane.
* Elżbieta Kamińska (12:55): No i dobrze :)
* Kraszewice (12:56): jak takie warsztaty miałyby wyglądać wg Pani ??
* Kraszewice (12:56:28): Pani Elżbieto ponowię prośbę o warsztatach
* Kraszewice (12:56:41): kto ma je poprowadzić, jaka tematyka itp. ??
* Elżbieta Kamińska (12:56): Kraszewice, może ankieta wśród rodziców? Co w relacjach z dziećmi ich niepokoi?
* Kraszewice (12:57): Pani Elżbieto ponowię prośbę o warsztatach
* Kraszewice (12:57): kto ma je poprowadzić, jaka tematyka itp. ??
* Elżbieta Kamińska (12:57): Szkoły mają możliwości zorganizowania spotkań. Odsyłam do Pani pedagog szkolnej.
* Kraszewice (12:57:51): hmm, ja jestem pedagogiem szkolnym :-)
* Kraszewice (12:57): hmm, ja jestem pedagogiem szkolnym :-)
* uczniowie GM1 (12:58:06): o fajnie
* uczniowie GM1 (12:58): o fajnie
* uczniowie GM1 (12:58:33): ale według uczniów naszej szkoły jest niezbyt fajnie gdy rodzice przesiadują w szkole
* Kraszewice (12:58:46): ale jako pedagog szkolny nie mam problemów z uczniami, bardziej z rodzicami, którzy twierdzą, że ich dzieci są nieomylne i mają rację, a nauczyciele się czepiają
* Elżbieta Kamińska (12:58): Tematyka zależy głównie od potrzeb szkoły, czyli od diagnozy postawionej postawionej przez pedagoga :)
* uczniowie GM1 (12:58): ale według uczniów naszej szkoły jest niezbyt fajnie gdy rodzice przesiadują w szkole
* Kraszewice (12:58): ale jako pedagog szkolny nie mam problemów z uczniami, bardziej z rodzicami, którzy twierdzą, że ich dzieci są nieomylne i mają rację, a nauczyciele się czepiają
* uczniowie GM1 (12:59:17): no bo to prawda
* Iwona (12:59:26): ja spotykam się jako nauczycielka z identycznymi postawami
* uczniowie GM1 (12:59): no bo to prawda
* Iwona (12:59): ja spotykam się jako nauczycielka z identycznymi postawami
* Kraszewice (13:00:22): problem jest taki, że uczniowie i rodzice nie zawsze mają świadomości, że nauczyciele są dla nich pomocą a nie przeszkodą
* Elżbieta Kamińska (13:01): Uczniowie GM1, należałoby pogodzić dwie strony. I rodziców i nauczycieli, ale biorąc pod uwagę uczniów.
* uczniowie GM1 (13:02:00): no ale w jaki sposób:>
* JBaranowska (13:02:23): Rodzice, nauczyciele i uczniowie stanowią jedność i tylko w takiej sytuacji szkoła będzie dobrze funkcjonowała, będą efekty
* Elżbieta Kamińska (13:02): Kraszewice, może warto, jak już wcześniej wspomniałam, zapytać rodziców, czy oni tez nie mają problemów z dziećmi?
* uczniowie GM1 (13:02:51): ??
* Kraszewice (13:02): problem jest taki, że uczniowie i rodzice nie zawsze mają świadomości, że nauczyciele są dla nich pomocą a nie przeszkodą
* uczniowie GM1 (13:02): no ale w jaki sposób:>
* JBaranowska (13:03): Rodzice, nauczyciele i uczniowie stanowią jedność i tylko w takiej sytuacji szkoła będzie dobrze funkcjonowała, będą efekty
* uczniowie GM1 (13:03): ??
* Elżbieta Kamińska (13:04): Zachęcając ich do dialogu.
* Elżbieta Kamińska (13:05): Kraszewice, z tym się zgodzę.
* Elżbieta Kamińska (13:05): ...ale należy zmieniać ten stereotyp. I tu duże pole do popisu dla pedagoga szkolnego.
* Kraszewice (13:06): zasugeruje mi Pani coś ??
* Elżbieta Kamińska (13:07): Proszę nie brać tego do siebie. Pedagog szkolny jest bardzo ważną osobą diagnozującą potrzeby każdego środowiska.
* Elżbieta Kamińska (13:08): Może warto zacząć od szkoły, wychowawcy, bo to Państwo nadają ton do współpracy.
* JBaranowska (13:09): W małych szkołach pedagog szkolny nie zawsze ma wystarczająca liczbę godzin aby wspierać w trudnych sytuacjach uczniów
* Elżbieta Kamińska (13:09): Jeśli jest Pan/Pani zainteresowany/-a tematami szkoleń, odsyłam do strony http://www.rodziceszkole.edu.pl/
* Elżbieta Kamińska (13:10): JBaranowska, od tego jest również wychowawca.
* sbp (13:14): Czy mają Państwo jeszcze jakieś pytania
* sbp (13:14): ?
* Iwona (13:15): Więc generalnie jest Pani zdania, że rodzice niczego nie musza robić, a cała inicjatywa po stronie nauczycieli?
* Iwona (13:16): bez zainteresowania rodziców niewiele jesteśmy w stanie zrobić
* Elżbieta Kamińska (13:17): tak nie jest.
* Iwona (13:17): a jak jest?
* Elżbieta Kamińska (13:17): tylko często w dalszym ciągu pokutuje stereotyp, iż rodzić ma obowiązek przychodzić na wywiadówki.
* Elżbieta Kamińska (13:19): ...po to żeby wciągnąć ich do współpracy.
* Elżbieta Kamińska (13:19): Może warto im pokazać, że są bardzo ważni dla szkoły?
* Elżbieta Kamińska (13:19): To Państwo jesteście pierwszymi gospodarzami.
* Elżbieta Kamińska (13:19): I dlatego od Was zależy, jak będą postrzegać szkołę.
* Elżbieta Kamińska (13:20): Mam nadzieję, że w każdej klasie jest kilka osób, które mogą wpływać na resztę.
* Elżbieta Kamińska (13:21): Należy tylko wykorzystać ich potencjał.
* Elżbieta Kamińska (13:24): Warto, chcąc korzystać z potencjału rodziców, zainteresować ich sprawami bieżącymi szkoły. Forma dowolna.
* Kristoo (13:27): Rodzice często nie mają czasu nawet z dzieckiem porozmawiać w domu. Już nie wspomnę o ojcach, którzy w większości nie są zorientowani do jakiej klasy uczęszcza ich dziecko. Świat pędzi, a my się temu też coraz częściej poddajemy.
* Kristoo (13:27): Nie odnosi Pani takiego wrażenia?
* Elżbieta Kamińska (13:28): No tak, odnoszę takie wrażenie, ale można patrzeć na to z innej strony.
* Elżbieta Kamińska (13:30): Rodzic często stara się zaspokoić potrzeby egzystencjalne swojego dziecka, nie zapomina o potrzebach duchowych, tylko czasami może warto rodzicowi podać rękę.
* Kristoo (13:32): Duchowość w naszych czasach w ogóle powoli staje się tematem zapomnianym. Ja mam przyjemność coraz częściej pracować z rodzicami którzy przede wszystkim nie mają zaspokojonych własnych potrzeb.
* Kristoo (13:32): W pogoni za nowym związkiem lub pracą, zupełnie pomijają problemy swoich własnych dzieci.
* Elżbieta Kamińska (13:34): Szkoły mają możliwości wspomagać rodziców w trudnych sytuacjach związanych z ich dziećmi, z ich rozwojem.
* Elżbieta Kamińska (13:34): Jeszcze raz wracam do warsztatów, spotkań organizowanych dla rodziców.
* Elżbieta Kamińska (13:35): Dziękuję serdecznie za pytania i dyskusję.
* aleksa (13:35): dziękuję Ela
* aleksa (13:35): :D
* Elżbieta Kamińska (13:35): :)
* Kristoo (13:36): Pozdrawiam serdecznie. Na koniec dodam jeszcze tylko:
* Kristoo (13:36): problemu nie ma z rodzicami którzy są zmotywowani do pomocy i chcą ją nieść, współpracować ale...
* Kristoo (13:37): na coroczne cykle warsztatowe zgłasza się 5-7 rodziców...ze szkoły liczącej 650uczniów.
* aleksa (13:38): tylko, ze często rodziców gasi się na samym początku i później boja się aktywnie uczestniczyć w życiu szkoły
* Elżbieta Kamińska (13:38): Warto zaszczepić współpracę najpierw z radą rodziców.
* Elżbieta Kamińska (13:41): Zapraszam do dalszej dyskusji na forum: http://forum.szkolabezprzemocy.pl/viewforum.php?f=16
* Kristoo (13:41:37): Akcja: szkoła bez przemocy, moim zdaniem nieco inaczej powinna wyglądać:)
* Elżbieta Kamińska (13:42): ewentualne pytania proszę kierować na email: [email protected]
* Kristoo (13:43:10): Tak naprawdę to sama liczba uczestników tego czatu wskazuje trafność tej akcji.
* Kristoo (13:43): Akcja: szkoła bez przemocy, moim zdaniem nieco inaczej powinna wyglądać:)
* Kristoo (13:43): Tak naprawdę to sama liczba uczestników tego czatu wskazuje trafność tej akcji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska