MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nasza Klasa i Facebook mogą zrujnować karierę

Źródło: Gazeta Lubuska:Nasza Klasa może zrujnować karierę fot. SXC
Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.
Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.
Co czwarty pracodawca zagląda na portale społecznościowe, gdzie przegląda konta swoich pracowników i sprawdzają co robią w wolnym czasie.

Przedsiębiorcy, pytani o główną przyczynę wprowadzenia wykorzystywania portali społecznościowych, wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności pracy (55 procent), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45 procent) i ochrony przed utratą renomy (27 procent).

Portale społecznościowe mają potencjał

Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale, jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldenline – nastawione na przedstawianie swoich zajęć zawodowych, kariery i doświadczenia. Serwisy dają specjalistom jednej branży możliwość kontaktowania się, a dodatkowo są skutecznym narzędziem budującym wizerunek i zaangażowanie w sprawy zawodowe.

Czytaj też: Choroba Alzhaimera a nawet autyzma nie przeszkadzają w pracy na holenderskiej farmie

- Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy - zauważa Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska, która opublikowała raport "Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców”.

Kariera na Naszej Klasie

- Trudno się dziwić pracodawcom, że sięgają po takie narzędzia chcąc zebrać jak największą ilość informacji o swoich pracownikach. Trudno ich też winić za wykorzystywanie informacji, które przecież sami przekazujemy do przestrzeni publicznej. To raczej potencjalny pracownik powinien się zastanowić co i na jakim portalu na swój temat wypisuje – mówi Waldemar Bartosz. - Z drugiej strony dobrze założone profile na Goldenline czy Facebook mogą pomóc w znalezieniu lepszej pracy. Wszystko zależy od tego, jak się na nich przedstawiamy, czyli od nas samych.

Czytaj też: Ciężko pracują. Dostaną grosze

 

Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników, ale agencje pośrednictwa pracy na razie nie muszą z nich korzystać.

- Nie mamy takiej potrzeby. Generalnie sytuacja na rynku pracy jest taka, że osoby zgłaszające się do nas zaspokajają potrzeby pracodawców, dla których poszukujemy pracowników.

 

od 7 lat
Wideo

Michał Probierz o Ekstraklasie i Euro

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska