Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MŚP. Co druga firma nie ma strony internetowej

(TIK); fot. sxc
Kogo nie ma w internecie, nie istnieje
Kogo nie ma w internecie, nie istnieje
Niektórzy kujawsko-pomorscy przedsiębiorcy nie doceniają promocji w internecie. A firmowa strona może im w tym bardzo pomóc.

Nie wszyscy w to wierzą: - Mam stronę, ale klientów zyskuję głównie dzięki banerom na rusztowaniach - wyjaśnia właściciel zakładu budowlanego z powiatu sępoleńskiego.

Ponad 89 procent małych i średnich firm korzysta z internetu, za to stronę posiada zaledwie 53 procent - wynika z badania SMG/KRC. A okazuje się, że WWW to najpopularniejsza forma promocji.

Przeczytaj też: Firmowa strona www - oddaj ją w pewne ręce. Ranking

Chcą być widoczni. - Coraz więcej osób z naszego regionu decyduje się na reklamę w sieci - mówi Nicholas Piotrkowski z firmy informatycznej „Nixus” w Bydgoszczy. - Przedsiębiorstwa chętniej zakładają witryny. Najczęściej pozycjonują się, zamieszczają ogłoszenia w wyszukiwarkach i banery na innych serwisach, na przykład społecznościowych. Popularne są też profile na Facebooku.

Czytaj również: Kujawsko-pomorskie firmy na Facebooku: "Lubimy to", mamy swoich fanów

Marketing internetowy nie jest obcy lokalnym firmom. - Stronę prowadzimy od początku działalności - wyjaśnia Mateusz Kordowski, współwłaściciel Pensjonatu Stary Spichrz w Chełmnie. - Pozycjonujemy się, zamieszczamy również banery na innych witrynach. Już wkrótce, będzie można zamówić u nas nocleg poprzez portale turystyczne.

- Oprócz strony, jesteśmy też obecni na portalach branżowych i społecznościowych - mówi Anna Urbańska z Centrum Edukacyjno-Consultingowego „Concret” z Grudziądza.

Czytaj: Nasza Klasa i Facebook mogą zrujnować karierę

- 70 procent klientów dowiedziało się o nas z sieci - dodaje Kordowski. - Nie wyobrażam sobie działalności bez witryny. Każda firma winna ją mieć.

- To główne źródło klientów - potwierdza Urbańska. - Będziemy szukali kolejnych sposobów promocji. Strona nie może być tylko informacyjna, liczy się też funkcja sprzedażowa. Jednak zaprojektowanie jej kosztuje kilka tysięcy złotych. Rozesłanie mailingu i wynajęcie osoby do promocji portalu, to też pieniądze. Kogo nie ma w internecie, ten nie istnieje. Trzeba być w sieci.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska