Gotowski żąda od spółki Trakcja 27 mln zł. Jego firma nie...

    Gotowski żąda od spółki Trakcja 27 mln zł. Jego firma nie wróci na plac budowy S5!

    Zdjęcie autora materiału

    Sławomir Bobbe

    Express Bydgoski

    Aktualizacja:

    Firma Gotowski nie wróci w najbliższym czasie na plac budowy drogi ekspresowej S5. Na zdjęciu postępy prac na odcinku (źródło: GDDKiA)
    1/7
    przejdź do galerii

    Firma Gotowski nie wróci w najbliższym czasie na plac budowy drogi ekspresowej S5. Na zdjęciu postępy prac na odcinku (źródło: GDDKiA) ©GDDKiA

    Fiaskiem zakończyły się rozmowy firmy Gotowski z szefami giełdowej spółki Trakcja PRKiI. Pracownicy Gotowskiego nie wrócą na plac budowy odcinka drogi ekspresowej S5 Szubin-Żnin.
    Zobacz galerię
    - W związku z brakiem możliwości prowadzenia robót zgodnie z harmonogramem z winy Trakcja PRKiI S.A., firma „Gotowski” zakończyła prace przy budowie obiektów inżynierskich na odcinku Szubin-Żnin na trasie S5. W najbliższych tygodniach przy udziale Inwestora – GDDKiA prowadzona będzie inwentaryzacja zrealizowanego zakresu robót i zabezpieczanie placów budowy. Jednocześnie firma „Gotowski” wystąpiła z roszczeniem za opóźnienia w przekazywaniu frontów robót wobec firmy Trakcja PRKiI S.A na kwotę 27 mln zł - brzmi komunikat bydgoskiej firmy.


    Zobacz również:


    Nasza firma była rzetelnie przygotowana do realizacji tego zadania zarówno od strony kadrowej, technicznej i surowcowej

    Firma za przerwanie prac wini Trakcję. By ograniczyć straty, potencjał techniczny i ludzki zostanie wykorzystany na innych budowach.

    - Nasza firma była rzetelnie przygotowana do realizacji tego zadania zarówno od strony kadrowej, technicznej i surowcowej - mówi prezes firmy Gotowski, Marek Gotowski. - Niestety mimo poniesionych kosztów nie mieliśmy możliwości wykorzystania w pełnym zakresie tego potencjału w uzgodnionym terminie. Rozmowy na temat wykorzystania przez Zamawiającego, czyli firmę Trakcja PRKiI wcześniej nabytych materiałów budowlanych również nie przyniosły efektów. Dlatego podejmujemy działania związane z wykorzystaniem swojego potencjału na innych zadaniach. Niestety na rynku budowlanym polskie firmy chociaż wywiązują się rzetelnie ze swoich zobowiązań mają często już na starcie gorszą pozycję niż koncerny z dominującym zagranicznym kapitałem.

    Co konkretnie stało się na odcinku drogi ekspresowej S5, na którym pracowali bydgoszczanie?
    - Firma „Gotowski” od jesieni 2015 przygotowywała się do tego zadania współpracując z firmą Trakcja PRKiI między innymi na etapie opracowywania projektu - informuje bydgoska firma. - Od momentu wejścia na placu budowy w czerwcu 2017 roku rozpoczęła intensywne prace przy budowie wiaduktów, mostów i przejść dla zwierząt na odcinku Szubin-Żnin. Osiągnięte zostało największe zaawansowanie tego typu prac w porównaniu do wszystkich innych odcinków budowanej trasy ekspresowej S5, które zbliżało się do 40 procent. Mocno opóźnione prace przy innych elementach kontraktu nie pozwalają jednak na dalsze roboty przy konstrukcjach inżynierskich. Brak przekazania frontu robót pod obiekty, brak nasypów oraz zapewnienia komunikacji (dróg dojazdowych do placów budowy) uniemożliwiają dalsze prowadzenie robót zgodnie z harmonogramem. Zgodnie z umową zamierzaliśmy zakończyć nasz zakres prac we wrześniu bieżącego roku.

    Zobacz również:


    Prognoza pogody (źródło: TVN Meteo/x-news)

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY