MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mocne strony obu płci w gospodarowaniu domowym budżetem

Aviva
Mocne strony obu płci w gospodarowaniu domowym budżetem
Mocne strony obu płci w gospodarowaniu domowym budżetem Aviva
Mężczyźni i kobiety różnią się w swoim podejściu do posiadanych oszczędności. Panowie częściej "polują" na zyski i poszukują nowych możliwości inwestycyjnych. Panie natomiast, dzięki systematyczności i monitorowaniu uzyskiwanych efektów, sukcesywnie zwiększają odłożone środki.

Zarządzając budżetem warto połączyć siły i wykorzystać atuty obu płci zarówno, jeśli chodzi o wydatki, jak i oszczędności. 

Panowie znacznie odważniej niż kobiety wykorzystują dostępne rozwiązania finansowe, nawet jeśli wiążą się z pewnym ryzykiem. Jak wynika z raportu "Polak finansowym singlem", 18 proc. korzysta z rozwiązań proponowanych przez Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI), wśród pań tylko co dziesiąta decyduje się na taką formę pomnażania kapitału. 

Dodatkowo mężczyźni aż trzy razy częściej inwestują oszczędności na giełdzie. Otwartość na rozwiązania takie jak fundusze inwestycyjne daje szansę na większe zyski z posiadanych pieniędzy. Potwierdza to wynik badania, w którym 11 procent  ankietowanych mężczyzn zwiększyło w ciągu roku swoje oszczędności właśnie dzięki oprocentowaniu produktów, z których korzystają. Wśród pań, które rzadziej sięgają po takie rozwiązania, odsetek ten wyniósł niespełna 6 procent -  mówi Marek Przybylski prezes Aviva Investors TFI. - Przy wyborze produktów mężczyźni zwykle działają samodzielnie, nie rozmawiają o tym nawet z najbliższymi. Tylko co szósty konsultuje go z pracownikiem banku, a co dziesiąty ekspertem innych instytucji finansowych. 

Panowie są także aktywniejsi w czasie poszukiwania ofert produktów oszczędnościowych. Podczas gdy blisko dwie na trzy kobiety ograniczają swoje działania do ulokowania pieniędzy na koncie oszczędnościowym, samoodnawiającej się lokacie lub analizie ofert swojego banku, podobnie działa mniej niż połowa mężczyzn. 

Z kolei atrakcyjne rozwiązania proponowane przez instytucje spoza sektora bankowego analizuje 27 proc. Polaków, wśród Polek robi tak tylko 17 proc.

Oprac. (M)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska