MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy gmin w powiecie włocławskim odbierają dodatek węglowy. Jeden dodatek na jeden adres

Małgorzata Goździalska
Małgorzata Goździalska
Archiwum GP
W gminach powiatu włocławskiego rozpoczęła się wypłata dodatków węglowych. Kolejność rozpatrywania wniosków jest ściśle powiązana z terminem ich składania.

Do Urzędu Miasta w Kowalu wpłynęło około 900 wniosków o przyznanie dodatku węglowego w wysokości 3 tysięcy złotych. Wypłata rozpoczęła się zaraz po tym jak na konto kowalskiego magistratu Kujawsko Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy przelał 1,8 mln złotych, a Rada Miasta na nadzwyczajnym posiedzeniu dokonała zmian w budżecie pozwalających na wypłatę dodatków.

Jak podkreśla burmistrz Kowala, Eugeniusz Gołembiewski, w wyniku uchwały Rady Miasta i żmudnej urzędniczej pracy w ciągu pierwszych dni możliwe było wypłacenie dodatków węglowych dla 400 wnioskodawców. W ten sposób rozdysponowane zostało 1,2 mln złotych.

Także w Lubieniu Kujawskim radni przegłosowali zmiany w budżecie, które umożliwiają wypłatę dodatku węglowego. Do tej gminy wcześniej również były przelane pieniądze na ten cel z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. Pierwsze wypłaty dodatku węglowego trafiły do mieszkańców gminy Lubień Kujawski w ubiegły wtorek.
Jak podkreślają urzędnicy, weryfikacja wniosków nie jest prosta, m.in. ze względu na to, że zmienione zostały przepisy ustawy o dodatku węglowym i na jeden adres można dostać tylko jeden dodatek. Powodem tej zmiany było składanie wielu wniosków przez członków tej samej rodziny. Ale po zmianach okazało się, że dodatku nie mogą otrzymać osoby zamieszkałe w budynkach wielorodzinnych.

Skala problemu jest duża, co potwierdza fakt, że w Kowalu pracownicy MOPS wyłowili ponad 40 wniosków wśród około 400 rozpatrzonych od osób zamieszkałych w budynkach wielorodzinnych, które obecnie nie mogą otrzymać dodatku węglowego, chociaż prowadzą odrębne gospodarstwo domowe i mają swoje źródło ogrzewania na węgiel. Z tego powodu burmistrz Eugeniusz Gołembiewski podjął temat na posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, z wnioskiem, aby ten problem został rozwiązany przy najbliższej nowelizacji ustawy. - Wiele na to wskazuje, że nowelizacja nastąpi - podkreśla burmistrz.

Dodajmy, że wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania. Termin złożenia wniosku - do 30 listopada br. Na wypłatę są 2 miesiące, przy czym wnioski złożone po 30 października br. będą wypłacane do 30 grudnia br.

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska