Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty z wymianą towaru lub wyegzekwowaniem gwarancji? Rzecznik praw konsumentów w Inowrocławiu pomoże

Dominik Fijałkowski
Sklep nie chce przyjąć zakupionego przez Ciebie ciuszka? Rzecznik powinien pomóc
Sklep nie chce przyjąć zakupionego przez Ciebie ciuszka? Rzecznik powinien pomóc SXC
Rzecznik praw konsumentów w Inowrocławiu dyżuruje teraz dłużej. I skutecznie załatwia wiele problemów.

- Co roku powiatowy rzecznik praw konsumenta kieruje na drogę sądową kilkadziesiąt spraw - informuje Marlena Gronowska, rzeczniczka prasowa inowrocławskiego starostwa.

Spraw, z którymi nie mogą sobie poradzić konsumenci jest jednak wielokrotnie więcej. Dlatego władze powiatu inowrocławskiego zdecydowały o zwiększeniu wymiaru pracy rzecznika praw konsumenta.

- Od początku lutego rzecznik dyżuruje jeden dzień więcej. W poniedziałki i wtorki interesanci mogą się z nim kontaktować w godzinach 7.30-15.30, a w środy od godziny 8 do 12 - dodaje Marlena Gronowska.

Od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 czynne jest natomiast biuro rzecznika, w którym można załatwić sprawy nie wymagające obecności prawnika. Mieści się ono na drugim piętrze Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu przy ul. Roosevelta 36-38, w pokoju numer 143.

- Mieszkańcy powiatu co roku zgłaszają nam kilkaset spraw. Najwięcej z nich dotyczy niezgodności towaru z umową kupna-sprzedaży. Sporo osób zgłasza problemy z wyegzekwowaniem gwarancji. Część skarg dotyczy też realizacji umów zlecenia. Zdarzają się problemy z firmami ubezpieczeniowymi - wylicza Joanna Piątkowska, powiatowy rzecznik praw konsumenta.

Większość problemów udaje się rozwiązać w drodze pism kierowanych przez rzecznika do przedsiębiorców. Są jednak sprawy i firmy, z którymi drogą pokojową wskóra się niewiele. Wówczas rzecznik występuje w imieniu konsumentów do sądu. Co roku wszczynanych jest po kilkadziesiąt takich postępowań.
Warto podkreślić, że rzecznik pomaga też konsumentom po zakończeniu postępowania sądowego. Sporządza wnioski o klauzulę wykonalności lub o wszczęcie egzekucji.

- Rzecznik udziela też licznych konsultacji ustnych i telefonicznych. Informuje konsumentów o przysługujących im prawach. Pomaga w odpowiednim interpretowaniu przepisów - dodaje Marlena Gronowska.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska