Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gmina Brodnica otrzymała dotację na budowę ścieżki rowerowej łączącej Brodnicę z Osiekiem. Szczegóły

Katarzyna Pomianowska
Katarzyna Pomianowska
Autorka/Archiwum
Przypomnijmy, że najdłuższy odcinek trasy biegnie przez teren gminy Brodnica - dlatego, to w gestii tej gminy było wnioskowanie o wsparcie. Wcześniej podpisano porozumienie o współpracy z gminą miejską Brodnica (zabezpieczono w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym ok. 580 tys. złotych) oraz gminą Osiek. Również powiat brodnicki nie wyklucza wsparcia inwestycji - po zapoznaniu się z dokładną kalkulacją kosztów.

W minioną środę, w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu wręczono umowy dot. Regionalnego Programu Operacyjnego (EFRR) Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wśród nich znalazła się umowa dot. ścieżki rowerowej. Gmina Brodnica wnioskowała o wsparcie na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 560 poprzez budowę ścieżki pieszo rowerowej z miejscowości Osiek przez wieś Gorczenica (gm. Brodnica) do miasta Brodnicy. Całkowity koszt prac wyliczono na ponad 5 mln 630 tys. złotych. Przyznane dofinansowanie wynosi blisko 2 mln złotych.

Jak czytamy w opisie projektu - obejmuje on budowę ścieżki pieszo rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 560 na odcinku od miejscowości Osiek, przez miejscowość Gorczenica do Ronda Warszawskiego w Brodnicy. Początek ścieżki pieszo rowerowej zlokalizowano w Brodnicy - na skrzyżowaniu ulic Podgórnej Długiej Al. Józefa Piłsudskiego (Rondo Warszawskie), na wlocie ulicy Podgórnej. Ścieżka łączy się w tym miejscu z istniejącymi ciągami pieszym i rowerowym.

Na początkowym odcinku (około 300 m) planuje się ścieżkę bezpośrednio przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej, po jej prawej stronie. Na dalszym odcinku przebieg ścieżki planuje się w odsunięciu od jezdni, za rowami i skarpami drogi wojewódzkiej. W niektórych miejscach, ze względu na niekorzystne ukształtowanie lub zagospodarowaniem terenu, ścieżkę planuje się zbliżyć do jezdni drogi wojewódzkiej w odległości minimum 0,5 m od krawędzi jezdni. Koniec odcinka - w miejscowości Osiek, z dowiązaniem do istniejącego chodnika.

W rejonach przejść dla pieszych ułożone będą płyty typu „FOCUS” z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych korzystających z przejścia. Powstanie też oświetlenie drogowe, w projekcie uwzględniono również wycinkę drzew i krzewów.

Flesz: Mundurowi mają dość. Co dalej z naszym bezpieczeństwem?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska