Na pokładzie Tupolewa była min. komisja badająca przyczyny katastrofy w Smoleńsku. Eksperyment był podobny do tego, jaki odbył się już 12 kwietnia. Badano, czy system automatycznego przerywania podejścia do lądowania działa w Tu 154M przy podchodzeniu na lotniska pozbawione systemu ILS (ILS nie było w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku podczas lądowania prezydenckiego Tupolewa). Jak podał "Nasz Dziennik", wyniki próbnego podejścia do lądowania z dnia 12 kwietnia wykazały, że system zadziałał.
Czytaj też: Wyniki pierwszego eksperymentu Tupolewa
Eksperyment na Tu-154 M o numerze bocznym 102 ma wyjaśnić., czy załoga rozbitego w Smoleńsku Tupolewa nr 101, dowodzonego przez kapitana Arkadiusza Protasiuka , miała wystarczająco dużo czasu na przerwanie procedury lądowania i poderwanie samolotu. Protasiuk na 20 sekund przed katastrofą wydał komendę "odchodzimy"
Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?