MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dali Ci w Banku Millenium "Pakiet bezpieczeństwa"? Złóż reklamację

oprac. (tik)
Okazuje się, że konsument nie mógł mieć karty bez dodatkowego pakietu
Okazuje się, że konsument nie mógł mieć karty bez dodatkowego pakietu Pixabay.com
Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”. Konsumenci nie mieli wyboru. Jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Bank dodał Ci taki pakiet? Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.

Klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z bankiem Millennium umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę „Pakiet bezpieczeństwa”. Polegała ona na powiadomieniach SMS o transakcjach oraz na ubezpieczeniu karty. Po bezpłatnym okresie promocyjnym kosztowało to 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z „Pakietu bezpieczeństwa”, klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do banku.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził postępowanie administracyjne i ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Zastrzeżenia wzbudziło to, że bank przerzucił na klientów konieczność rezygnacji z „Pakietu Bezpieczeństwa”. Klient, który chciał zrezygnować z usługi, musiał pilnować terminu, w którym przestawała być ona bezpłatna. Inaczej wbrew swej woli mógł zostać obciążony opłatami.

- Konsument nie mógł mieć karty bez dodatkowego pakietu - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK. - Musiał się na niego godzić, by móc korzystać z usługi głównej, czyli karty płatniczej. Bank zapewne liczył, że wiele osób po okresie promocyjnym nie zrezygnuje z usługi, bo zapomni albo nie będzie miało czasu, by załatwić tę sprawę.

Toczące się postępowanie UOKiK skłoniło bank do zmiany wzorców umów kart kredytowych i debetowych. Od 2 października 2016 r. klienci mogą już przy zawarciu umowy karty płatniczej wybierać, czy chcą korzystać z „Pakietu bezpieczeństwa” - podaje UOKiK.

Obecni i byli posiadacze kart płatniczych mogą składać reklamacje związane z automatycznym uruchomieniem „Pakietu bezpieczeństwa”. Zgodnie z decyzją UOKiK mają na to czas do 20 czerwca 2018 r. (pięć miesięcy od jej uprawomocnienia się). Bank zwróci im opłaty za tę usługę. Musi także pozytywnie rozpatrzyć już złożone i odrzucone reklamacje. Dodatkowo dla klientów, którzy zawarli umowy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. i nadal korzystają z „Pakietu bezpieczeństwa”, usługa ta przez miesiąc (w marcu 2018 r.) będzie bezpłatna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska