Naszą wizję autostrady na Wiśle przedstawimy już jutro w specjalnym 12-stronicowym dodatku przygotowanym przez dziennikarzy „Gazety Pomorskiej” i „Dziennika Bałtyckiego”.
Dolna Wisła przepływa przez województwo kujawsko-pomorskie i pomorskie, którym najbardziej zależy na odrodzeniu żeglugi. To właśnie żegluga zapewniała przez całe stulecia rozwój i dobrobyt miastom położonym nad wielką rzeką i całej Rzeczypospolitej. Warto wrócić do tej idei, na początek przywrócić żeglugę barkami z portów morskich Gdańska i Gdyni do Bydgoszczy, a potem dalej w górę Wisły.
Trzeba to zrobić, bo żegluga śródlądowa jest najtańszą formą transportu, najbardziej ekologiczną i najbezpieczniejszą, bo teraz ogromne liczby kontenerów przewożone są z Trójmiasta tirami i koleją.
Dla zapewniania odpowiedniej głębokości i szerokości toru wodnego niezbędna jest budowa zapór. Na nich mogą powstać hydroelektrownie produkujące tanią i czystą energię.
Korzyści są oczywiste - z wyliczeń naukowców wynika, że każda złotówka zainwestowana w transport wodny daje od 4 do 6 złotych zysku. Ta inwestycja da pracę tysiącom ludzi i zapewni rezerwuar wody w razie susz. Rozwinie się też turystyka.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat
- Ile dać na komunię? Roksana Węgiel komentuje. Wspomniała o kopertach pieniędzy
- Skrzynecka WYLECI z "TTBZ"?! Mamy sensacyjne przecieki: "NIKT JEJ TAM NIE CHCE"