Polski McDonald’s stawia na rozwój i nowoczesność

Materiał partnera zewnętrznego

2017 jest szczególnym rokiem dla polskiego McDonald's. Lider polskiego rynku gastronomicznego obchodzi 25-lecie swojej działalności. W przededniu jubileuszu firma zorganizowała spotkanie z licencjobiorcą sieci, Piotrem Krajewskim w restauracji McDonald’s we włocławskiej Wzorcowni. Spotkanie było świetnym przyczynkiem do rozmowy o rozwoju firmy, nowoczesnych technologiach i dalszym, dynamicznym rozwoju, także w oparciu o model franczyzy.

- W ciągu 25 lat działania na polskim rynku firma przeszła wiele kluczowych zmian - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska. – Dzisiejszy McDonald’s to nie tylko burgery. To także oferta menu śniadaniowego, atrakcyjna oferta kawiarniana McCafé. Zmienił się zasadniczo wystrój naszych lokali, zaproponowaliśmy nowe rozwiązania w zakresie systemów obsługi gości i przygotowania produktów. Stawiamy na gościnność, wprowadziliśmy bardzo dużo nowinek technologicznych. Dla nas najważniejszy jest gość, jego oczekiwania. Podejmujemy wszelkie działania, aby był w pełni usatysfakcjonowany.

McDonald's Polska cały czas utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju. Marka z 385 restauracjami jest liderem polskiego rynku gastronomicznego.
- W najbliższych dniach w całej Polsce po testach rozpoczynamy możliwość personalizacji burgerów z oferty klasycznej - ujawnia Krzysztof Kłapa. - Gość restauracji korzystając na przykład z opcji zamówienia z wykorzystaniem samoobsługowego kiosku zamówieniowego będzie mógł decydować o smaku, składzie zakupionego produktu. Konsument nie tylko młody lubi być traktowany indywidualnie, chce mieć możliwość większego wyboru. Obecnie wszystkie produkty robimy na świeżo. W tej chwili treść zamówienia po opłaceniu jest natychmiast przekazywane do kuchni i jest ono od razu przygotowywane. Mamy unikalny sprzęt, który pozwala tostować pieczywo, grillować burgery w naprawdę krótkim czasie, finalny produkt przygotowujemy szybko. To jednak nie wszystko. W wybranych restauracjach trwają obecnie testy obsługi kelnerskiej. W tych lokalizacjach serwujemy do stolika – dodaje.

Sukces, który odnosi McDonald’s na polskim rynku jest także sukcesem polskich przedsiębiorców, franczyzobiorców marki prowadzących własne lokale sieci. Działają na podstawie umowy franczyzy. W chwili obecnej działa 281 restauracji franczyzowych McDonald’s. Prowadzi je 62 licencjobiorców.

- McDonald’s to globalna marka, ale za jej osiągnięciami stoją lokalni przedsiębiorcy. Ludzie znający uwarunkowania miejscowego rynku, błyskawicznie podejmujący decyzje, inwestujący własne środki. - mówi dyrektor Krzysztof Kłapa. - To bardzo utalentowana grupa, ich działania przekładają się wprost na wyniki marki. Z perspektywy biura w Warszawie skuteczne wyjście naprzeciw oczekiwaniom lokalnych społeczności , sprawne działanie jest dużym wyzwaniem. Lokalny przedsiębiorca zna lepiej specyfikę i potrzeby swojego otoczenia. Franczyza sprawdza się, to jest nasza recepta na sukces. Dlatego chcemy zwiększać liczbę restauracji prowadzonych w tym systemie.

Piotr Krajewski swoją pierwszą restaurację otworzył w Inowrocławiu. Po 11 latach współpracy z McDonald’s zarządza 5 obiektami we Włocławku, Inowrocławiu i Wrześni. Jest obecnie znaczącym pracodawcą w regionie. - W moich restauracjach zatrudniam 205 osób w wieku od 18-66 lat, w okresie wakacji oferuję pracę także młodocianym z grupy 16-18 lat - mówi Piotr Krajewski.

W sumie McDonald's w Polsce zatrudnia blisko 20 000 pracowników. Każda restauracja McDonald's to około 40-60 nowych miejsc pracy. Dzięki rozbudowanemu, wewnętrznemu systemowi szkoleń firma nie wymaga od kandydatów większej praktyki w gastronomii. Jest otwarta na osoby w każdym wieku, zarówno młodych, stawiających pierwsze kroki w życiu zawodowym jak i osoby starsze. Warunkiem niezbędnym jest natomiast umiejętność pracy w zespole oraz otwartość na potrzeby gości restauracji. Firma oferuje szerokie możliwości awansu. Obecnie w polskich restauracjach McDonald’s pracuje około 4 000 menadżerów.

W 2016 roku w Polsce powstało ponad 20 nowych restauracji McDonald’s. W 2017 roku ta dynamika otwarć ma zostać zachowana. Firma zaoferuje 1000 kolejnych miejsc pracy. - Przede wszystkim interesują nas miejsca generujące duży ruch. Dobre trasy komunikacyjne, centra handlowe, innego typu generatory ruchu. Chcemy też dotrzeć do miejscowości, w których nas jeszcze nie ma, Chociaż w roku jubileuszu jest ich coraz mniej – dodaje z uśmiechem Krzysztof Kłapa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska