Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec z reklamą, która kłamie

Agnieszka Domka-Rybka
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Fot. Autorka
Jest duża szansa, że wreszcie handlowcy przestaną nas okłamywać w reklamach, a ze skrzynek na listy znikną informacje o rzekomych wygranych w konkursach.

Tak może być od czerwca, bo wtedy prawdopodobnie wejdzie w życie ustawa o nieuczciwych praktykach handlowych. Dostosuje nasze prawo do norm unijnych.
Na razie nieuczciwe praktyki szerzą się w naszym handlu w sposób zatrważający.

Czas z tym skończyć!

Konsumenci dostają m.in. korespondencję, w której są informowani o rzekomych wygranych w konkursach. Nadawcy zastrzegają jednak, że wyślą je pod warunkiem zamówienia konkretnego produktu. Później okazuje się, że trzeba zamawiać coraz więcej i więcej, a autorzy listu prowadzą działalność gospodarczą jako firma wysyłkowa.
Na żadną nagrodę liczyć oczywiście nie można.
- To jest popularny przypadek nieuczciwej praktyki handlowej, czas z tym skończyć - twierdzi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pieluchy z klockami czy bez?

Od czerwca znikną również nieuczciwe reklamy, w których wielkie sklepy kuszą w swoich ulotkach tanimi artykułami w promocji.
W rzeczywistości zaś nie ma ich na sklepowych półkach lub jest zaledwie kilka takich produktów, a chętnych oczywiście tysiące. Takie praktyki stosowała np. sieć Media Markt.
Nie tak dawno Geant reklamował się w telewizji, że do pieluch dołączył gratis klocki znanej firmy.
Klienci skarżyli się potem "Pomorskiej", że albo nie trafiali na odpowiedni dzień promocji, albo klocki w ogóle nie były dostępne. Niektórzy pojechali do tego sklepu wyłącznie ze względu na darmową zabawkę, a wracali do domu z samymi pampersami.

- Zgodnie z obowiązującymi przepisami trudno wykazać, że prawo zostało złamane. Ale to się na szczęście zmieni - podkreślają w UOKiK.

Nie polecisz samolotem za złotówkę!

Linie lotnicze przestaną wreszcie wabić pasażerów biletami za złotówkę, ponieważ takich nie ma. Przewoźnik będzie musiał poinformować o wszystkich opłatach związanych z przelotem.
Nielegalne stanie się też wydzwanianie do ludzi i nakłanianie ich do zakupów oraz podwyższanie ceny tuż przed promocją.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska