Nie ma dobrych wujków

    Nie ma dobrych wujków

    (dan)

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Inowrocławscy kandydaci na prezydenta zapewniają, że kampanię prowadzą wyłącznie za pieniądze swoje i rodziny. Jedynie Marek Słabiński i Ryszard Brejza przyznają się do sponsorów. Ich nazwisk jednak nie chcą zdradzić.
    Marek Słabiński nie wie jeszcze, ile pieniędzy uzbiera na kampanię wyborczą. Zapewnia, że na pewno nie przekroczy 39 tys. zł, czyli sumy, którą w Inowrocławiu zgodnie z ordynacją może zebrać. Ma listę sponsorów, osób prywatnych. Ich nazwisk nie chce podać. - Nie mam upoważnienia, by publikować je w gazecie - mówi. Ryszard Brejza zamierza prowadzić kampanię głównie za swoje pieniądze. Ma jednego sponsora, który wsparł go kwotą 2 tys. zł. Jego nazwiska również nie poznamy.

    Nie ma dobrych wujków

    Mirosław Mendelewski do tej pory wydał 2 tys. zł. Na tę sumę złożył się on oraz dwóch innych kandydatów na radnych. - Nie przewiduję żadnych dodatkowych sponsorów. Nie mam dobrych wujków - mówi. Janusz Radzikowski wydał już 4 tys. zł, wyda kolejne 2 tys. Na kampanię zrzuciła się jego rodzina. Z pomocy sponsorów nie chce korzystać, choć jak twierdzi sami pukają do jego drzwi. - Odmawiam. Po wyborach oczekiwaliby ode mnie wdzięczności - zdradza. Podobnego zdania jest Marcin Wroński: - Polityka powinna być czysta. Kampania powinna być prowadzona za swoje pieniądze albo wcale. On do tej pory wydał kilka tysięcy zarobionych przez siebie złotych.

    Mercedes i reklama

    Stanisław Kwiatkowski nie wie, ile ostatecznie wyda na promocję własnej osoby. Finansowo wspiera go jedynie rodzina. - Komitet wyborczy nie ma środków. Sami musimy sobie radzić - mówi. Janusz Kiszka na kampanię wyłoży z własnej kieszeni około 5 tys. zł. Jacek Olech do tej pory też tyle wyciągnął ze swojego portfela. Obaj zgodnie twierdzą, że z pomocy sponsorów nie będą korzystać. Również około 5 tys. zł wydał Jan Koziorowski. Są to pieniądze pochodzące ze składek jego i kandydatów na radnych. - Nie planujemy robić hucznej kampanii. Wychodzimy z założenia, że mercedes nie musi się reklamować.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Pomorska.pl poleca

    Wideo