Baton o smaku raju

    (ljot)

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata  Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko  z zaciekawieniem oglądają materiały  szkoleniowe

    Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko z zaciekawieniem oglądają materiały szkoleniowe ©Joana Lewandowska

    Rozsądnego kupowania warto uczyć nawet małe dzieci. Teraz ich wychowawczynie będą wiedziały jak to robić.
    Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata  Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko  z zaciekawieniem oglądają materiały  szkoleniowe

    Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko z zaciekawieniem oglądają materiały szkoleniowe ©Joana Lewandowska

    - Kiedyś zrobiono dzieciom test. Pokazano im często reklamowany batonik. Gdy zapytano o jego smak większość zamiast określić go jako kokosowy nazwała go smakiem raju. To świadczy o sile reklamy - twierdzi Maria Gizicka, miejski rzecznik konsumentów.


    Wczoraj w Urzędzie Miejskim odbyło się szkolenie dla przedszkolanek. Wychowawczynie dowiedziały się, jak zapoznać dzieci z ich prawami konsumenckimi i jaki wpływ mają reklamy na najmłodszych odbiorców. - Chcemy pokazać nauczycielom, jak uczyć dzieci odróżniania informacji od manipulacji.

    Tak by maluchy wiedziały jakie rzeczy są wartościowe i potrzebne - opowiada przeprowadzająca szkolenie Anna Wierzbicka z Centrum Edukacji Obywatelskiej z Warszawy. Wykłady były połączone z zajęciami praktycznymi. - Dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego wczoraj nauczyciele poznali kilka z nich. Teraz swoją wiedzę przekażą wychowankom i ich rodzicom - mówi Wierzbicka.


    Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli to pierwsza część programu "Moje konsumenckie ABC", do którego przystąpił grudziądzki Ratusz. Wykłady dla nauczycieli szkół podstawowych zaplanowano na 15 maja.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Pomorska.pl poleca

    Wideo