Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Baton o smaku raju

(ljot)
Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata  Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko  z zaciekawieniem oglądają materiały  szkoleniowe
Nauczycielki z przedszkoli: Małgorzata Opalińska, Aleksandra Saduła i Beata Orzyszko z zaciekawieniem oglądają materiały szkoleniowe Joana Lewandowska
Rozsądnego kupowania warto uczyć nawet małe dzieci. Teraz ich wychowawczynie będą wiedziały jak to robić.

_- Kiedyś zrobiono dzieciom test. Pokazano im często reklamowany batonik. Gdy zapytano o jego smak większość zamiast określić go jako kokosowy nazwała go smakiem raju. To świadczy o sile reklamy - _twierdzi Maria Gizicka, miejski rzecznik konsumentów.

Wczoraj w Urzędzie Miejskim odbyło się szkolenie dla przedszkolanek. Wychowawczynie dowiedziały się, jak zapoznać dzieci z ich prawami konsumenckimi i jaki wpływ mają reklamy na najmłodszych odbiorców. - Chcemy pokazać nauczycielom, jak uczyć dzieci odróżniania informacji od manipulacji. Tak by maluchy wiedziały jakie rzeczy są wartościowe i potrzebne - opowiada przeprowadzająca szkolenie Anna Wierzbicka z Centrum Edukacji Obywatelskiej z Warszawy. Wykłady były połączone z zajęciami praktycznymi. - Dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego wczoraj nauczyciele poznali kilka z nich. Teraz swoją wiedzę przekażą wychowankom i ich rodzicom - mówi Wierzbicka.

Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli to pierwsza część programu "Moje konsumenckie ABC", do którego przystąpił grudziądzki Ratusz. Wykłady dla nauczycieli szkół podstawowych zaplanowano na 15 maja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska