Porady, pomoc i edukacja

    Porady, pomoc i edukacja

    (kk)

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Agnieszka Matyjasik dopiero od kilku miesięcy jest Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Golubiu-Dobrzyniu. W trakcie swojej pracy udało się jej załatwić pozytywnie większość spraw, z którymi zgłaszali się konsumenci.
         Gdy pani Agnieszka objęła stanowisko rzecznika zastała sześć spraw wszczętych, ale nie zakończonych przez poprzedniczkę. W pierszej kolejności nowa rzeczniczka skupiła się na tych problemach. Po interwencji Agnieszki Matyjasik pozytywnie załatwiono reklamację dotyczącą naprawy samochodu osobowego, przywrócono gwarancję nootbooka, a następnie serwis bezpłatnie naprawił sprzęt.
    W toku nadal są sprawy dotyczące reklamacji monitora LCD, uzyskania informacji od firmy windykacyjnej na temat wykonalności zawartej umowy. Ze względu na brak współdziałania z konsumentami nie udało się sfinalizować dwóch spraw Obie dotyczyły reklamacji obuwia.
         Do Agnieszki Matyjasik wpłynęło też 36 nowych skarg. Dotyczyły one m.in. niezgodności towaru z umową, nie realizowania uprawnień z tytułu gwarancji, nie dotrzymania terminów odpowiedzi na reklamację i niewłaściwej jakości wykonywanych usług.
         Konsumenci najczęściej prosili o interwencję w sprawach umów sprzedaży sprzętu AGD i RTV oraz obuwia. Ponadto występowały sprawy dotyczące sprzętu komputerowego, mebli, samochodów oraz różnego rodzaju usług.
         Nowa rzeczniczka 13 spraw załatwiła pozytywnie, a 20 wyjaśniająco. Dziewięć nadal jest w toku. Nie było spraw zakończonych negatywnie. Z jej pomocy coraz częściej korzystają sprzedawcy. Mogą oni liczyć na porady prawne (są przecież stroną umowy zawieranej z konsumentem), treść przepisów i niezbędne ulotki. Rzeczniczka udziela też porad telefonicznych. Z tej formy skorzystało już ponad 50 osób.
         Agnieszka Matyjasik współpracuje m.in. ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich, Federacją Konsumentów, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dzięki temu ma dostęp do materiałów informacyjnych, ulotek, a także uczestniczy w szkoleniach. Rzeczniczka realizuje i propaguje ogólnopolskie akcje (m.in. "Weź paragon"). Ponadto odwiedza szkoły i edukuje młodych konsumentów.
         Porady są oczywiście bezpłatne. Można z nich korzystać od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00 w pokoju nr 16 w Starostwie Powiatowym w Golubiu-Dobrzyniu (Plac Tysiąclecia 25).
         

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Pomorska.pl poleca

    Wideo