To było miasto przygraniczne, z Niemiec przyjeżdżało tu niezbyt wiele osób, głównie z Warszawy - karetami, powozami, pocztowymi dyliżansami. Przyjeżdżało się tu na sezon, czyli co najmniej pół roku. Pierwszy gwałtowny rozwój miasta nastąpił około 1852 r., kiedy to hrabia Andrzej Zamoyski założył spółkę żeglugi parowej po Wiśle. Sprowadzono pierwsze statki parowe. Zabierały najpierw po 50 pasażerów, potem 200. Zaczęły się masowe przewozy.
W 1862 r. wybudowano kolej warszawsko-bydgoską. Powstała w ciągu dwóch lat, finansowana przez barona Kronenberga. Zaczęła się pewna konkurencja z przewozami Wisłą. W czasie, gdy budowano kolej do Aleksandrowa, obywatele Nieszawy wystosowali petycję do cara, żeby ją odsunąć jak najdalej od Wisły.
Wisła wciąż jednak spełniała ważna rolę komunikacyjną, choć podróż z Warszawy do Ciechocinka trwała 4-5 dni. W 1867 r. na ciechocińskim brzegu postawiono dwa wielkie namioty. Była tu m.in. restauracja, sprzedawano nawet banany. Jak na połowę XIX w. to chyba nieźle!
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ostrzegamy: Daniel Martyniuk znowu "śpiewa". Ekspertka wysyła go na oddział
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas
- Rozanielona Kinga Duda wije sobie nowe gniazdko w Warszawie! ZDJĘCIA TYLKO U NAS