Jej oddanie do użytku zostało uznane za koniec budowy magistrali węglowej Śląsk - Gdynia. Była to jedna z największych inwestycji II Rzeczpospolitej, mająca zapewnić dostawy węgla ze śląskich kopalń do portu w Gdyni, z pominięciem terytorium Niemiec.
Dziś to nadal jedna z najważniejszych linii kolejowych w Polsce, wykorzystywana głównie do przewozów towarowych. O budowie "węglówki" napiszemy przy innej okazji. Na zdjęciach: jeden z parowozów, które prowadziły pociągi na magistrali, znajdujący się w skansenie kolejowym w Zduńskiej Woli - Karsznicach oraz - typowy dla "węglówki" - budynek stacji w Karczynie koło Inowrocławia.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu