Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Narodowy staje się żużlowy. Odliczamy do turnieju Grand Prix w Warszawie

(maz)
Fot. sgpnarodowy.org
Nieco ponad tydzień został do rozpoczęcia indywidualnych mistrzostw świata. Organizatorzy Grand Prix w Warszawie przyspieszają prace.

By przystosować Stadion Narodowy do potrzeb turnieju, które 18 kwietnia obejrzy blisko 53 tysiące kibiców, na terenie obiektu niemal setka osób będzie pracowała przez tydzień.

Intensywne prace rozpoczną się w najbliższy piątek (10 kwietnia). Tego dnia na płycie stadionu, zostaną zamontowane boksy, w których zawodnicy będą przechowywać swój sprzęt. Park maszyn będzie doskonale widoczny z każdej części trybun, ponieważ zostanie umieszczony właśnie na płycie - tuż za bandą na przeciwległej prostej.

Następnego dnia rozpocznie się aranżacja pomieszczeń stadionu, m.in. do kontroli antydopingowej czy myjni ciśnieniowej dla motocykli. Powstanie też "paddock", stanowiący zaplecze dla pojazdów zawodników (busy) i ich teamów. Tam powstanie również punkt wydawania nowych i składowania zużytych opon. Na obiekcie zbudowane zostaną też cztery platformy dla fotoreporterów oraz dwie platformy, z których zawodnicy będą mogli obserwować przebieg wydarzeń na torze. Wybudowana zostanie także wieżyczka dla sędziego.

Nawierzchnię przywiozą ciężarówkami

W poniedziałek rozpocznie się budowa kluczowego elementu - toru, na którym będą ścigać się uczestnicy pierwszej rundy IMŚ. Do jego powstania zostanie wykorzystane 3700 ton specjalnego materiału, czyli równowartość wagi ponad 46 tysięcy motocykli żużlowych. Materiał składowany na terenie warszawskich hal FSO, zostanie przetransportowany na Stadion Narodowy ok. 150 ciężarówkami. Tor będzie długi na 271 metrów i 93 centymetrów, szerokość na prostych to 10 metrów, a na łukach 14 metrów. Resztę przestrzeni pokrywać będzie 6000 metrów kw. sztucznej trawy. Nawierzchnia będzie układana przez niemal cztery dni.

Po zakończonym turnieju tor zostanie rozebrany, a nawierzchnia trafi ponownie do hal na Żeraniu i poczeka na przyszłoroczny turniej. Za przebieg procedury układania toru, od strony technicznej, odpowiadać będzie Speed Sport, firma Ole Olsena, trzykrotnego indywidualnego mistrza świata na żużlu. Oprócz ułożenia toru, dostarczy ona między innymi taśmę oraz maszynę startową, czy chorągiewki wykorzystywane przez kierownika startu.

- Jesteśmy przekonani, że nasze zawody będą niezwykłym wydarzeniem, nie tylko z uwagi na atmosferę miejsca, ale też imponującą skalę logistyczną przedsięwzięcia - przekazał Michał Sikora, wiceprezes Polskiego Związku Motorowego. - Stadion Narodowy to jeden z najnowocześniejszych obiektów wielofunkcyjnych w Europie. Jest w stanie pomieścić ponad 53 tysiące kibiców, a jego możliwości techniczne pozwoliły nam na stworzenie profesjonalnego toru i infrastruktury dla najbardziej wymagających zawodników światowej klasy.

Organizatorzy zachęcają do przyjazdu do Warszawy również tych, którym nie udało się kupić biletów na zawody. Dla nich atrakcją ma być bezpłatna Strefa Kibica na Błoniach stadionu. Znajdzie się w niej ponad 15-metrowy telebim i wiele atrakcji przygotowane przez organizatorów. Po zawodach będzie można obejrzeć pokaz fajerwerków przeprowadzony z barki pływającej po Wiśle.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska