Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Jem, bo polskie" - rusza kampania promocyjna polskich jabłek

Agata Wodzień
freeimages.com
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji postanowiła wesprzeć polską gospodarkę. Odpowiedzią na nadmiar jabłek na naszym rynku w związku w rosyjskim embargiem jest akcja promująca krajowe owoce.

Nadmiar jabłek na polskim rynku określa się na co najmniej 700 tys. ton. Jeśli każdy z 30 mln konsumentów zje miesięcznie 1 kg tych owoców - uda się zagospodarować 90 tys. ton w ciągu 3 miesięcy trwania akcji, która rozpoczęła się 1 października. Z danych Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wynika, że ok. 25% sprzedaży jabłek w naszym kraju realizują sieci handlowe. To do nich przede wszystkich swój pomysł skierowali organizatorzy kampanii promocyjnej.

Zobacz też: Rolnicy szacują straty spowodowane przez embargo [wideo]

Kampania "Jem, bo polskie" ma spowodować wzrost sprzedaży głównie jabłek, ale promowane będą też inne owoce oraz warzywa. Do akcji włączyły się sieci: Auchan, Grupa Carrefour, Metro Group, Kaufland, Selgros Cash&Carry, Schiever, Lidl, Żabka, E.Leclerk, Biedronka i Tesco.

Nowoczesną Wieś znajdziesz także na Facebooku - dołącz do nas!

Projekt ma się też przyczynić do dialogu na rzecz modernizacji rynku owoców i warzyw. Środki zainwestowane w kampanię to ok. 20 mln. zł. Organizatorzy liczą na wzrost sprzedaży o 15-20%. Akcja kończy się 31 grudnia tego roku.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska