Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Są już pomysły na remont Gdańskiej w Bydgoszczy

(bog)
Już są pomysły na tegoroczną przebudowę Gdańskiej od Chodkiewicza do Kamiennej. Oba można uznać za rewolucyjne
Już są pomysły na tegoroczną przebudowę Gdańskiej od Chodkiewicza do Kamiennej. Oba można uznać za rewolucyjne Jarosław Pruss
Miłośnicy komunikacji miejskiej walczą o wyłączenie torowiska tramwajowego z ruchu samochodów, a cykliści o infrastrukturę rowerową. - Wystarczy zmiana sposobu parkowania na równoległy do jezdni - przekonuje Wojciech Bulanda.

Choć termin zgłaszania pomysłów do nowego projektu przebudowy Gdańskiej mija dopiero 10 lutego, to już wiadomo, że drogowcy otrzymają solidną porcję uwag.

- Dla nas najważniejszą sprawą jest brak jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej - przyznaje Wojciech Bulanda z Bydgoskiej Masy Krytycznej. - Wzdłuż niemal całej Gdańskiej mamy drogi rowerowe poza odcinkiem od Kamiennej do Mickiewicza. A ponieważ jest to bardzo popularny kierunek, to na pewno będziemy wnosić o rozwiązanie problemu - dodaje społecznik.

Jak? Jego zdaniem drogowcy powinni zmienić sposób parkowania samochodów z prostopadłego na równoległy do jezdni. - Tylko ta jedna, drobna zmiana dodatkowo da aż pięć metrów na zagospodarowanie ulicy. Proponujemy rozdysponować po jednym na poszerzenie obu chodników, a po półtora metra na wydzielenie dwóch pasów rowerowych pomiędzy jezdnią a miejscami parkingowymi dla samochodów - wyjaśnia Bulanda.

Więcej w tym temacie: Ulicą Gdańską w Bydgoszczy pomkniesz 70 km/godz!

I dodaje, że w podobny sposób można w przyszłości zagospodarować wyremontowany już odcinek Gdańskiej od skrzyżowania z Chodkiewicza do Mickiewicza. - To chyba najlepszy sposób na ostateczne rozwiązanie problemów z trasą Myślęcinka do centrum - twierdzi szef stowarzyszenia BMK.

Jeszcze inny pomysł na remont Gdańskiej ma bydgoskie Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego. Zdaniem jego prezesa, Krzysztofa Ziętary, nowa organizacja ruchu powinna uwzględnić wyłączenie z ruchu samochodowego obu pasów z torami tramwajowymi. - Mamy sporo sygnałów od motorniczych, którzy skarżą się na samochody blokujące ruch - tłumaczy Ziętara. - Szczególnie widoczne jest to przed skrzyżowaniem z Kamienną. Czasami tramwaje muszą czekać dwa, a nawet i więcej cykli zmian świateł na możliwość jazdy na wprost. Naszym zdaniem skrócenie tego lewoskrętu i w ogóle wyłączenie torów z ruchu samochodów znacznie przyspieszy funkcjonowanie tramwajów - dodaje społecznik.

Więcej we wtorek, 4 lutego 2014 r., w papierowym wydaniu "Gazety Pomorskiej".

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska