Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toruń. Festiwal Skyway chce się promować w Polsce

(MJ)
Festiwal Światła Skyway
Festiwal Światła Skyway Lech Kamiński
W przyszłym roku Bella Skyway Festival powróci do sierpniowego terminu, a organizatorzy spróbują przyciągnąć widzów spoza naszego województwa. To główne wnioski, jakie płyną z badania wpływu festiwalu na turystykę i gospodarkę miasta.

Badanie na zlecenie miasta przeprowadziła firma Openfield z Opola, która w czasie tegorocznej edycji Bella Skyway Festival przepytała blisko tysiąc uczestników imprezy, a także kilkudziesięciu restauratorów i przedstawicieli branży hotelarsko-turystycznej.

Zobacz: Skyway oświetlił Starówkę i podniósł nastroje [zdjęcia]

Co wynika z ankiet? -W pięciostopniowej szkolnej skali uczestnicy badania wystawili festiwalowi czwórkę z plusem - mówi Maciej Maj z Openfield. - Najwyżej oceniono bezpieczeństwo i czas trwania imprezy, najniżej - parkingi.

Jedną z najważniejszych informacji, jakie płyną z badania, jest ta o regionalnym zasięgu BSF. 37 proc. ankietowanych to mieszkańcy Torunia, a w sumie aż 89 proc. - mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego. Tylko co drugi z pozostałych 11 proc. pytanych przyjechał do Torunia ze względu na festiwal. Pozostali świetlne instalacje podziwiali przy okazji załatwiania innych spraw w naszym mieście. W grupie przybyszów spoza naszego regionu najliczniej reprezentowane było województwo pomorskie.

80 proc. hotelarzy i 87 proc. przedstawicieli branży gastronomicznej również oceniło BSF pozytywnie. Wzrost liczby klientów, a co za tym idzie - dochodów w czasie festiwalu, zaobserwowało 60 proc. przepytanych przedsiębiorców. Ile turyści zostawili w toruńskich hotelach i restauracjach? O to niestety autorzy badania nie zapytali.

Zobacz: Bella Skyway Festival 2013 zachwycił

- Cieszą nas wyniki badania, ale też zamierzamy wyciągnąć z nich wnioski - mówi KrystianKubjaczyk, dyrektor Toruńskiej Agendy Kulturalnej, która organizuje Skyway. - Rzeczą, którą będziemy chcieli poprawić w przyszłym roku, jest ogólnopolska promocja imprezy. Festiwal ma już markę w mieście i regionie, teraz czas, by zrobiło się o nim głośno poza naszym województwem.

Działania promocyjne - według wstępnych ustaleń - kierowane będą przede wszystkim do mieszkańców Trójmiasta i Warszawy. Wiadomo już, że kolejna odsłona BSF odbędzie się w sierpniu. Wokół przeniesienia festiwalu na wrzesień - co miało miejsce w tym roku - od początku nie brakowało kontrowersji. Ostatecznie zasadność pomysłu podważyła wyjątkowo nieprzychylna aura.

Według szacunków tegoroczną edycję imprezy obejrzało ok. 150 tys. widzów. Budżet festiwalu to 650 tys. zł.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska