Polecamy również: Fotograficzne spacery po Solankach [zobacz zdjęcia] - Byłam latem w jednym z górskich uzdrowisk. Mają tam ładny park zdrojowy. Odnowiony został za pieniądze z Unii Europejskiej, ale do naszych Solanek jest mu daleko - twierdzi Daria Nowak, nastolatka z Inowrocławia. Z kolei jedna z kuracjuszek, która przyjechała do Inowrocławia z wycieczką stwierdziła: - Gdybym wiedziała, że macie tutaj tak piękny park, na pewno nie pojechałabym do sanatorium w Ciechocinku. Uznanie organizacji turystycznej Organizatorem konkursu jest Polska Organizacja Turystyczna. Kilka dni temu rozstrzygnięto jego regionalny etap. Zgłoszono do niego 12 produktów turystycznych. Spośród nich komisja powołana przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną wybrała trzy najlepsze wizytówki województwa. - Największe uznanie i pierwsze miejsce uzyskał inowrocławski Park Solankowy. Doceniono jego ciągłą rozbudowę i coraz to nowe atrakcje, a szczególnie nową pijalnię wód mineralnych z palmiarnią i chatą kujawską oraz termę - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik ratusza. Kilka dni temu w Elgiszewie oficjalnie podsumowano regionalny etap konkursu. Certyfikat dla Parku Solankowego, jako Najlepszego Produktu Turystycznego Regionu 2013 odebrała tam Barbara Kasińska, naczelnik referatu kultury i promocji inowrocławskiego ratusza. Drugie miejsce od internautów Zdobyty laur jest jednocześnie nominacją do ogólnopolskiego konkursu na produkt turystyczny. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna przyzna takie certyfikaty już po raz dziesiąty. Czytaj także: Nowy dom dla ptaków w Solankach. Za prawie 3 tys. złotych - Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych. Kapituła przyznaje certyfikat ważny przez dwa lata. Może być on odnowiony w drodze weryfikacji - dodaje Monika Dąbrowska. Podczas etapu krajowego wybieranych jest 10 najlepszych produktów, które otrzymują Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Warto przy okazji wspomnieć, że oceny produktów turystycznych dokonali już internauci. W głosowaniu przeprowadzonym przez Polska Organizację Turystyczną i portal wp.pl Solanki zajęły drugie miejsce. Pierwszą lokatę przyznano Ogólnopolskiemu Świętu Chmielarzy i Piwowarów "Chmielaki Krasnostawskie 2013". Impreza zdobyła zaledwie 128 głosów więcej niż inowrocławski park. Dominik Fijałkowski
Seria pożarów Premier reaguje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?