Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Walczą o przystanek autobusu 67 jak Dawid z Goliatem

(bog)
Bydgoszcz. Walczą o nowy przystanek dla autobusu 67. Zgody wciąż nie ma
Bydgoszcz. Walczą o nowy przystanek dla autobusu 67. Zgody wciąż nie ma Jarosław Pruss
Mimo solidnych argumentów Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie chce przychylić się do wniosku bydgoskich miłośników komunikacji miejskiej.

Chodzi o propozycję utworzenia dodatkowego przystanku na trasie autobusów 67. Zdaniem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy taki przystanek przydałby się na Śniadeckich, w rejonie skrzyżowania z Sienkiewicza.

- Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie odległości do najbliższego przystanku dla ulic Śniadeckich, Chrobrego, Zduny, Podolskiej, Lipowej, oraz części ulic Sienkiewicza i Dworcowej - argumentuje Michalina Chopcia, prezes stowarzyszenia.

Drogowcy nie zgodzili się na to. Twierdzą, że miedzy przystankami przy Warszawskiej a Krasińskiego jest 840 metrów, co jak na polskie standardy jest odległością wystarczająca aż nadto.

Wiadomości z Bydgoszczy

Mimo że większość tego typu apeli jest przez drogowców odrzucanych, to stowarzyszenie nie składa broni. Mało tego w kolejnym piśmie punktuje stanowisko ZDMiKP - przytacza na przykład studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Szczecina i Warszawy, gdzie zaleca się, aby standardy dotyczące przystanków były dwa do trzech razy mniej restrykcyjne niż w Bydgoszczy. Do tego miłośnicy komunikacji podają konkretne przykłady z naszego podwórka: odległość między przystankiem Rondo Jagiellonów a Gdańska-Dworcowa - 360 m, albo Zbożowy Rynek a Nowy Rynek - 350 metrów.

- Podtrzymujemy naszą opinię odnośnie przydatności przystanku na linii 67 - mówi Michalina Chopcia. - Jednocześnie proponujemy drugie rozwiązanie. Polegałoby ono na uruchomieniu przystanku w rejonie skrzyżowania Śniadeckich z Pomorską, likwidacji przystanku Krasińskiego-Gimnazjalna oraz uruchomieniu przystanku Markwarta-3 Maja. Rozwiązanie takie umożliwiłoby bezpośrednie przesiadki pomiędzy liniami 52 i 67, szczególnie gdy nie funkcjonuje linia autobusowa nr 59. No i pozwoliłoby lepiej wykorzystać niedawno zmodernizowany przystanek Markwarta-3 Maja - tłumaczy.

Co tym razem odpowiedzą drogowcy?

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska