Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Makrum Parku to okazja do poszerzenia całej trasy "W-Z"

(bog)
Ul. Artyleryjska jeszcze, niestety, przez długie lata będzie wąskim gardłem "wuzetki”.
Ul. Artyleryjska jeszcze, niestety, przez długie lata będzie wąskim gardłem "wuzetki”. Andrzej Muszyński
Ważną i strategiczną dla miasta trasę "W-Z" czeka niedługo poważna rozbudowa. Niestety, drogowcy nie wykorzystają okazji i nie poprawią jej przejezdności na całym odcinku.

Bydgoską "wuzetkę" sklasyfikowano jako ulicę ruchu przyspieszonego. Leży w ciągu drogi krajowej nr 80, omija śródmieście i z założenia jest główną trasą dla ruchu tranzytowego oraz komunikacyjnego na osi wschód-zachód.

Niestety, wciąż na dużym odcinku prowadzi cały ten ruch jednym pasem w każdą stronę. Codziennością są przez to korki na Artyleryjskiej i dalej na Kamiennej aż do Wyszyńskiego.

Bydgoszcz - wiadomości

Sytuację poprawi dopiero budowa Makrum Parku i związana z nią przebudowa Kamiennej, która od Gdańskiej do Wyszyńskiego w końcu będzie miała dwupasmowe jezdnie. Oznacza to, że jedyne wąskie, jednopasmowe gardła pozostaną tylko na dwóch odcinkach trasy - od Żeglarskiej do Gdańskiej oraz od Wyszyńskiego do Inwalidów. W planach drogowców nie ma jednak ich przebudowy.

Regiomoto.pl - wszystko o motoryzacji

- Ani w krótkoterminowych, ani nawet w tych dalszych - rozkłada ręce Janusz Śmigielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Powód jest oczywiście prozaiczny - brak pieniędzy. - Na odcinku od Żeglarskiej do Gdańskiej musielibyśmy wykupić dużo drogich terenów od PKP i od Pesy, a do tego trzeba by wybudować drugi, bardzo drogi wiadukt nad torami kolejowymi - tłumaczy Śmigielski.

Przeczytaj także: Przebudowa wszystkich ulic wokół Makrum Park w Bydgoszczy pochłonie 50 mln zł

Okazja do poszerzenia "wuzetki" na całym odcinku, jaką będzie budowa Makrum Parku, zostanie więc niewykorzystana. Wąskie gardła i korki na głównej trasie przelotowej przez miasto wciąż będą odstraszać zarówno mieszkańców, jak i kierowców tranzytowych.

A ruch na trasie "W-Z" z roku na rok będzie coraz większy. Zdaniem ekspertów wpłynie na to zarówno ucieczka kierowców z Focha po otwarciu linii tramwajowej do dworca PKP, jak i późniejsze poszerzenie Grunwaldzkiej, która będzie nie tylko przedłużeniem "wuzetki", ale dodatkowo połączy ją z planowaną północno-zachodnią obwodnicą miasta - drogą ekspresową S5.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska