Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa linia tramwajowa w Toruniu nadal jest na papierze

(WG)
Projekt linii miał zejść z desek kreślarskich miesiąc temu.
Projekt linii miał zejść z desek kreślarskich miesiąc temu. Lech Kamiński
O trzy miesiące wydłużą się prace nad projektem tramwaju do kampusu UMK. Czy składy dotrą tam z opóźnieniem?

Według pierwotnych planów projekt linii miał zejść z desek kreślarskich miesiąc temu. Tak się jednak nie stało. "Przedłużyły się uzgodnienia z Toruńskimi Wodociągami oraz wydziałem środowiska i zieleni w sprawie koncepcji zagospodarowania przestrzeni publicznej dla al. Solidarności" - czytamy w podjętej wczoraj uchwale dotyczącej przeniesienia z tegorocznej puli 1,6 mln zł na 2012 r. - do tzw. wydatków niewygasających. Wykonawca - Budimex z Warszawy - prowadził też uzgodnienia ze wspólnotą zarządzającą budynkami na rogu Sienkiewicza i Fałata. Firma ma złożyć wniosek o pozwolenie na budowę do lutego 2012 r.

Czy opóźni się przez to również rozpoczęcie robót, a w konsekwencji planowane na wrzesień 2013 r. uruchomienie linii? - Opóźnienie związane z opracowaniem projektu nie wpłynie na termin jej otwarcia - odpowiada Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej magistratu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą wiosną. Będą prowadzone na trzech frontach: na pętli "Olimpijska", al. Solidarności i odcinku, gdzie będą układane nowe tory, czyli ul. Sienkiewicza, Gagarina i Szosie Okrężnej.

Tramwaj na Bielany. Torami do kampusu dotrzemy we wrześniu 2013

Dwa pierwsze zadania mają być gotowe w przyszłym roku, a trzecie - do września 2013 r. Przedsięwzięcia są częścią większego projektu "Rozwój komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013". Zakłada on też uruchomienie zielonej fali dla tramwajowej "jedynki", dzięki czemu trasę między Skarpą a Bielanami ma pokonywać w pół godziny, systemu informacji pasażerskiej (na przystankach staną tablice, na których będzie wyświetlany czas przyjazdu składu), modernizację wagonów. a także przebudowę peronów. Budowa linii ma kosztować 47 mln zł. Cały projekt pochłonie zaś 84,3 mln zł, z czego 42,5 mln zł wyniesie unijna dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego.

W przyszłorocznym budżecie zaplanowano na to przedsięwzięcie ok. 22,3 mln zł. W ramach tej kwoty miasto zmodernizuje: sygnalizacje na skrzyżowaniach: Konstytucji 3 Maja i Ślaskiego, pl. Teatralnym oraz Czerwonej Drogi i al. Solidarności, siedem przystanków oraz trzy wagony.

Tramwaje w Toruniu: będzie szybciej, krócej i bezpieczniej

Poważne zmiany czekają nas na al. Solidarności. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Pas dla autobusów i tramwajów zostanie utworzony od strony Muzeum Etnograficznego. Po stronie urzędu marszałkowskiego będzie jednokierunkowa droga dla aut - od NOT-u w kierunku pl. Teatralnego.

Wiadomości z Torunia

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska