Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Zniknie tramwaj nr 9, wieczorami nie będzie jeździć "jedynka"

(bog)
Leszek Grabowski/archiwum
Od Nowego Roku na przystankach w Bydgoszczy zawisną nowe rozkłady jazdy tramwajów i autobusów.

Drogowcy opracowali nowe, oszczędnościowe zmiany w komunikacji miejskiej. Zniknie tramwaj nr 9, a wieczorami nie będzie jeździć "jedynka".

Przeczytaj także:Bydgoszcz. Związkowcy z MZK szykują się do strajku

Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2012 roku i zakładają: korektę rozkładów jazdy tramwajów nr: 1, 2, 3, 4, 6, 7 i 8; n likwidację linii nr 9; zawieszenie wieczornych kursów linii nr 1 w okresie od września do kwietnia; linię nr 6 w godzinach wieczornych oraz w dni wolne będą obsługiwać składy jednowagonowe.

W Słupsku było podobnie

Witold Antosik, szef bydgoskich drogowców temu zaprzecza, że zmiany są spowodowane wyłącznie szukaniem oszczędności.

Tymczasem w Słupsku na polecenie prezydenta miasta drogowcy przygotowali oszczędnościowy program w komunikacji. Ograniczyli kursy kilku linii autobusowych, ale tak, aby w jak najmniejszym stopniu odbiło się to na pasażerach.

Wiadomości z Bydgoszczy

Zdaniem bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planowane na nowy rok zmiany mają przede wszystkim na celu dostosowanie oferty przewozowej do potrzeb pasażerów.

- Linia tramwajowa numer 1 wiosną i latem nadal będzie funkcjonować w godzinach wieczornych, bo korzystają z niej wtedy pasażerowie udający się głównie do Myślęcinka. Ale już zimą tylu pasażerów nie jeździ - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału transportu publicznego w ZDMiKP.

Gorzej nie będzie

- Na liniach 2, 3, 4, 6, 7 i 8 absolutnie nie przewiduje się ograniczania liczby kursów. W wielu przypadkach oferta przewozowa ulegnie nawet poprawie. W przypadku "szóstki" podmienimy pociągi dwuwagonowe na jednowagonowe. Zaoszczędzimy, ale jednocześnie nie ograniczymy liczby kursów. Mamy nadzieję, że to zapobiegnie demolowaniu drugich wagonów, co teraz, niestety, dość często się zdarza - dodaje Grzegorzewski.

Nie ukrywa jednak, że również w przypadku likwidacji linii nr 9 znaczenie ma aspekt finansowy. Ale nie tylko, bo dwa wagony obsługujące tę linię zostaną przeznaczone do obsługi trasy "trójki". Ma to wyeliminować sytuacje, w której tramwaje tej linii dojeżdżają na Wyścigową już po swojej planowej godzinie odjazdu.

Ekonomia, a co dalej?

O ile większość zmian, jakie w komunikacji miejskiej planują drogowcy nie wzbudza wątpliwości, o tyle warto się jeszcze pochylić nad likwidacją tramwaju nr 9. Drogowcy twierdzą, że połączenie Łęgnowa i Glinek nie jest w pełni wykorzystywane, ale co zrobili, żeby to zmienić?

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska