Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Informacja na PKP potrafi kosztować

Piotr Wiśniewski
www.sxc.hu
PKP staje się obiektem narzekań z kolejnego powodu. Nasi czytelnicy skarżą się na działanie telefonicznej informacji kolejowej. Sprawdziliśmy czemu i jakie trudności może przysporzyć sprawdzanie rozkładu jazdy.

Od początku września w rozkładzie jazdy PKP pojawiły się duże zmiany. Związane jest to z prowadzonymi remontami. Wiele pociągów kursuje o zmienionych porach i z opóźnieniami. Polskie koleje apelowały do podróżnych, by przed wyjazdem sprawdzali aktualny rozkład, m.in. przez ich infolinię.

Skontaktowała się z nami jedna z czytelniczek oburzona tym, ile kosztowało ją uzyskanie informacji telefonicznie. Między innymi z powodu opieszałości obsługi, oraz wysokiego kosztu połączenia( w jej wypadku ok. 2,30 zł za min.) uzyskanie potrzebnej informacji kosztowało ją niemal równowartość biletu na planowany pociąg.

Przeczytaj również: [Pociąg Bydgoszcz - Toruń wolniej niż przed wojną](http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110830/REGION/198941091)

- Połączenie jest drogie, a taka infolinia powinna być darmowa - skarży się Bartosz, inny z pasażerów. - Ponadto, gdy tam się dzwoni większość czasu zbywa na czekaniu na połączenie. Jeśli ktoś nie ma dostępu do internetu, to sprawdzanie aktualnego rozkładu telefonicznie może być naprawdę uciążliwe.

Dzwoniąc pod numer informacji kolejowej witani jesteśmy przez automat telefoniczny, który następnie informuje nas, że rozmowa może być nagrywana, oraz prosi o wybranie jednego z podanych numerów wewnętrznych. Faktycznie - chcąc sprawdzić niektóre rodzaje połączeń, już na wstępie zdarza się czekać kilka minut na połączenie.

Zobacz też: [Czy po podwyżkach dla kolejarzy zdrożeją bilety?](http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110829/REGION/473393252)

Każda osoba niezadowolona z jakości świadczonych przez telefoniczną informację kolejową usług powinna zgłosić nam swoje uwagi bądź skargi - powiedziała nam Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity. - W związku z tym, że każde połączenie jest przez nas rejestrowane możemy odnieść się do każdego przypadku indywidualnie, wyjaśniając wątpliwości osoby dzwoniącej. Nasza infolinia funkcjonuje każdego dnia, przez całą dobę, również w dni wolne. Przed okresami wzmożonych podróży, np. w czasie świąt, zespół pracowników wzmacniany jest o dodatkowe stanowiska, tak by jak największa liczba osób mogła skorzystać z informacji - poinformowała przedstawicielka PKP Intercity.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska