Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów

(dj)
Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów
Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów Jarosław Pruss
Według naszego specjalisty, jeden z nich znacznie "przystopował", drugi rozpoczął zaś działania ofensywne.

Wybory samorządowe

Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów
Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów Jarosław Pruss

Zobacz, jakie "chwyty" marketingowe zastosowali Dombrowicz i Bruski w drugiej turze wyborów
(fot. Jarosław Pruss)

Z wcześniejszej analizy, przeprowadzonej przez nas jeszcze przed pierwszą turą wyborów samorządowych, wynikało że internetowa kampania wyborcza Konstantego Dombrowicza pod względem zastosowanych chwytów marketingowych wyprzedzała o krok kampanię Rafała Bruskiego. Jak się okazuje, w drugiej turze role całkowicie się odwróciły.

Jak zmienił się styl kampanii prowadzonej przez Konstantego Dombrowicza i Rafała Bruskiego w drugiej turze? Na to pytanie odpowiedział dla nas, po raz kolejny, Grzegorz Wałęsa, psycholog, doradca medialny i konsultant polityczny, który w poprzednich latach prowadził w Bydgoszczy kampanie parlamentarne i samorządowe.

"Na mieście" jest pełno Bruskiego

Zdaniem naszego specjalisty, Rafał Bruski na fali dobrego wyniku pierwszej tury wyborów prezydenckich postawił na ofensywę. - Widać tutaj wpływ dużej ilości spotkań z mieszkańcami i grupami poparcia - przyznaje Grzegorz Wałęsa. Jak zauważa, "na mieście" występuje zdecydowana przewaga bilboardów i plakatów Rafała Bruskiego. Zdaniem Wałęsy, są one umieszczone w dobrych punktach, o dużym natężeniu ruchu. W jego ocenie dobrym chwytem było również wykorzystanie na bilboardach wizerunku najbliższej rodziny Bruskiego. - Zabieg ten ma na celu przyzbliżyć kandydata mieszkańcom, czyli pokazać go w charakterze ojca, męża, syna. Dzięki temu staje się od podobny do wyborców - tłumaczy psycholog. I jak zapewnia, polityk w takim otoczeniu wzbudza większe zaufanie niż sama postać na tle hasła wyborczego. - Mąż, ojciec… to ten, który dba o rodzinę, dostarcza jej środków, stara się o jej rozwój. Taki sygnał trafia do nas na poziomie podświadomym, przez porównanie "skoro dba o rozwój rodziny, zadba o rozwój miasta" - wyjaśnia Wałęsa.

"Kampania Dombrowicza straciła impet"

Według Grzegorza Wałęsy, w drugiej turze kampanii prezydenta Dombrowicza niewiele się dzieje, a wręcz straciła ona impet z pierwszej części. - Na ulicach widzimy bilboardy ze spokojnymi hasłami. Styl przekazu nie różni więc zbytnio od tego z pierwszej tury - zauważa Wałęsa.

Zdaniem psychologa, kolejną zaletą kampanii prowadzonej przez Rafała Bruskiego w drugiej turze, jest dostarczanie bieżących informacji o swoich działaniach na stronach internetowych. Konsultant zauważa, że wyborcza dogrywka została całkowicie przespana przez twórców strony Miasto dla Pokoleń, a także na facebookowym profilu Konstantego Dombrowicza. Grzegorz Wałęsa zwraca uwagę, że przed pierwszą turą wyborów na stronie regularnie pojawiały się wpisy, opatrywane komentarzami czytelników. Natomiast, obecnie nic się nie dzieje. Ostatnie wpisy kończą się 19 listopada i w tym dniu skończyła się również aktywna kampania Dombrowicza w Internecie.

Obydwaj chcą być blisko mieszkańców

Nasz specjalista przyznaje, że dobrym chwytem, tym razem zastosowanym przez obydwu panów, było zorganizowanie przez nich bezpośrednich spotkań z wyborcami. - Kandydat, który walczy o wygraną musi być blisko mieszkańców - przyznaje Wałęsa. - Wspólna jazda tramwajem, rozmowa z pasażerami taką bliskość buduje. Wyjścia na miejskie targi i spotkania z mieszkańcami zawsze mają pozytywny wydźwięk i są długo pamiętane przez ludzi- dodaje.
Udostępnij

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska